Hogyan lehet ezt a hangot elérni autóba vagy mi okozza ezt?
Plusz a felgyülemlett levegő, pontosabban az így nem felgyűlő levegő nem terheli feleslegesen a turbót.
Mert míg a dízelnél nincs pillangószelep és megeszi a motor a többletlevegőt, a benzinesnél kell a pillangószelep így annak zárásakor a turbó után megugrik a nyomás, amit meg kell szünteti. Alapvetően ez a dolga, az hogy a turbó is tovább tud pörögni terhelés hiányában az csak pozitívum.
Bár már sok dízelben is van ilyen.
És azt valaki tudja, hogy a húzott dízel miért huhog?
Alapvetően dízelnél nincs értelme lefújószeleppel operálni, de akkor honnan jön a hang?
Már ott is divat, egyrészt ott is a turbó tehetetlenségi idejét növelve tovább tud pörögni, másrészt a BMW féle csappantyús marhaság miatt is ami terelgeti a levegőt a szívócsőben a jobb áramlás és emiatt picit jobb emissziós érték miatt.
A TDI-nél nem a tüsszentő blow off szelep huhog, azokba szerintem legtöbbször nincs is, hanem a másik szelep ami a kipufogógázt engedi el a turbó mellett. Ilyen van a benzinesekbe is, de ott a tüsszögést szokás kiemelni, a TDI-nél meg wastegate szelep huhogását. De ez is csak akkor fog huhogni, ha az egész kipufogó ki van berhelve üresre. Vagy ha át van a szelep cserélve a beépített helyett egy külön külső szelepre ami kifele huhog, bár akkor elölről jön a hang és nem hátul a kipuffból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!