Hamar felmelegszik, majd lelassul és bedöglik, mi lehet a baj? (Jawa 210 babetta)
Több minden lehet. Lehetséges, hogy hidegindításnál ha a karburátoron benyomod a szivatót többnyire 2szer kell meghúzni a gázkart ahhoz hogy teljesen visszaugorjon normál állapotba. Nekem volt olyan, hogy hiába húztam csak félig ugrott vissza és mire bemelegedett úgy elment az ereje végül bedöglött. Aztán kitakarítottam a karburátort és utána már jó volt. Volt olyan is, hogy valami ócskább olajat ( Valami kerti fűnyírós Gardenos lófa..t ) És nyáron képes volt túlmelegedni menet közben és ledöglött. Vártam 1-2 percet, felet fordítottam a pedálokon és már ment is tovább.
A felmelegedést ugyanaz okozza mint minden más léghűtéses motornál. Menetszél hűti. állóhelyben elketyeg akármeddig de ha egy helyben van gázolgatva sokáig akkor képes a túlmelegedésre. Mióta túlmelegedett azután kerestem és találtam rá a piros színű 2T Castrol olajra és azóta nincs gond. Egyszer levettem az új hengeremet 100km után a Jawa pionyromról és gyönörűen látszott a piros olaj mindenhol. Szóval azóta azt használom ( kb 6-7 éve ). Lehetséges az is ha valamelyik vagy mindegyik gyűrű el van törve, vagy darabokba van. Ezt is okozhatta a vacak olaj vagy a nem megfelelő arányú benzin-olaj keverék. 5liter benzinhez 1 deci olajat szoktam hozzákeverni és mehetek télen-nyáron, kivéve új hengernél akkor valamivel többet.
Remélem tudtam segíteni :)
Ha ilyen gyakran lefulladozik azt nem a motor túlhevülése okozza. Ha rendes benzin+olaj keverék használata mellett túlmelegszik az csak nagyon extrém körülmények között fordul elő. Mivel a babettákon csak a tartályban van a benzincsapon egy kis szűrő ezért ajánlanék egy kisebb szűrőt valahova még a csőre elhelyezni, de figyelni kell, hogy ne túl nagy legyen csak valami legkisebb méretű mert az egész benzincső 10-12 cm összevissza, tehát valahogy el kell férnie úgy, hogy ne feszüljön és ne érjen hozzá semmihez. A másik dolog ami kárt tud okozni az az, hogy nincs levegőszűrő, csak a karburátor felett elhelyezkedő alumínium szívócsőben lévő vasforgács szerűség ami az apró szennyeződéseket simán át engedi. Ezt ki kell venni, kimosni, megszárítani befújni szilikon-olaj szprével. Ebből kifolyólag nekem olyan 3-5 havonta megesik ugyanez a jelenség. Ilyenkor leveszem a karburátort szétszedem ( nem nagy ördöngőség, aki nem szedett szét ilyet az is nyugodtan szétszedheti, csak vigyázni kell hogy az úszókát ne nagyon hajlitgassuk, nehogy a benzinszint elállítódjon ) és egy flakon féktisztító szprével kifújatom mindenhol. Összerakom, keverék állító csavaron másfelet kitekerek a motor mellé állok és ha a pedálon felet fordítók már ketyeg is a gép. :)
Még annyi, hogy a melegben leállást okozhatja még a rossz, öreg gyertya is. Ha nem emlékszel mikor volt cserélve cseréld azt is, és állítsd a gyertyahézagot 0,4mm-re.
Sok sikert :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!