Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault Master 2005-ös 2.5...

Renault Master 2005-ös 2.5 dci,100 ló, rengeteg kilóméterrel.3 hibája van: - nincs izzítás - állandóan tönkremegy a féltengely - meg-megtorpan menet közben. Mi lehet a megoldás?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Tanács kellene, ki járt már így.

Van néhány problémám ezzel az autóval.


Renault Master 2005-ös 2.5 dci, 100 ló, Gu 754 motor, mint a legtöbb ilyen évjáratban, 5 sebességes, rengeteg kilóméterrel



1.

Télen -5 alatt csak húzásra indul...

Egyáltalán nem izzít, csak gyújtás ráadásakor villanik fel a kontroll lámpa 1 másodpercre. (miszerint ugye minden okénak kell, hogy legyen :) )


Kérdésem, hogy ez lehet annak a következménye, hogy már rossz az összes izzítógyertya, vagy esetleg relé gondja lehet? (relé kattanást nem hallani egyáltalán, tudom elöl van a fényszórónál)



2.

Váltóban régebben difipoharat és rövid féltengelyt cseréltettünk, mert a pohár ki volt kopva és rázott a futómű.


Ezután egy darabig nagyon minimális rázás volt, majd utána a hosszú féltengely középen tönkrement (nagyon rázott, teljesen használhatatlan volt az autó, de szerencsére csak 1 km-t kellett hazáig menni, mert pont akkor indultam el), komplett hosszú féltengely csere. (minimális rázás)


Most ott tartok, hogy 5e km után ismét elég jól ráz, gondolok itt ilyenre, hogy a hosszú féltengely, bár újat szereltek be, rossz minőségű volt és ismét ugyanaz a hiba, vagy esetleg a váltó lehet elkopva, hogy folyton szétrázza a féltengelyt?



3.

Tele tanknál ritkábban, üresebb tanknál gyakrabban megtorpanik az autó.


Üzemanyag szintjelző üresebb tanknál gyakran rossz szintet mutat, majd pár km megtétele után valós értéket produkál.


Levegőt kap rendesen, egr nincsen rajta, légtömeg mérőt kapott újat, de nem oldotta meg a problémát.



Mann filteres üza. szűrő, tiszta szűrőház, átfolyik rajta szépen a gázolaj, nem levegős a szűrőig a rendszer. (szűrőház után sajnos fekete cső van bánatomra, nem nagyon látom mi történik)


Nagyobb gázadásnál, jellemzően 3-asban 50 körül, valamint 5-ösben 110 körül, meg-megtorpanik az autó, de csak egy pillanatra, kiadja a piros stop lámpát, majd eltűnik és megy tovább, mintha semmi nem történt volna. (véleményem szerint tele tanknál ritkábban, üresebb tanknál gyakrabban műveli ezt)



Amikor régebben levettem a gázolajszűrőről cserekor a motor felé menő csövet, pofánvágott a gázolaj, most semmi, ránézésre üres a cső (de sajnos fekete színű, így nem látni)


Az autó egyébként indul, tehát nem levegős, de olyan mintha elengedné a gázolajat, vissza a tankba.


Lehet hogy a nyomástartó szelep szivat meg, és emiatt néha megtorpanik az autó? (elég idegesítő és veszélyes is ez)



-----



Nagyvárosban élek, de az osztrák határ közelsége miatt nincsen a városban normális szerelő, szinte már az összesnél jártam. (van egy pár furgonunk ami folyamatos karbantartást igényel)


Mindegyik szerelő csak 2-3 hét múlva vállal javítást, arról nem is beszélve, hogy marhára nem ért senki semmihez, csak az olajcseréhez, aki meg igen, az az osztrákoknak szerel vastag pénzen, bekerülni hozzájuk lehetetlen.


Azt mondanom sem kell, hogy ez egy munka eszköz nem állhat hónapokig, a szerelőnél.


Két javítani valóból a könnyebbiket megcsinálják, a másik nyomozni való hibára ráfogják, hogy "nem érünk rá majd gyere vissza máskor", csak hogy ettől még nem lesz használható az autó, jelen esetben ilyen pl. a megtorpanásos probléma.



Köszi, ha válaszoltok, lehet hogy együtt többre megyünk (vagy elviszem a megyeszékhelyre, talán ott korrektebben állnak a kuncsafthoz)



2017. júl. 17. 00:36
 1/5 anonim ***** válasza:

Az izzitást magad is letudod ellenőrizni. Az akku + sarkától egy vezetéket vinni a gyertya felső részéhez. Ha serceg, szikrázik akkor jó a gyertya. Bár egy elektroműszerész jobb lenne ha ki mérné, akkor a relét is.

A féltengelyt nem tudom , de valami nagyon szar ha töri.

Az a pillanatnyi megtorpanás az lehet egy egyszerű kontakt hiba is.

A nyomás tartó szelepet se olyan nehéz cserélni, saját magad tiz perc és kész.

Egyébként már érdemes lenne a tankot is levenni és kitakaritani , nekem az volt a bajom teljesen eldugult a szivórésznél a szűrő. Ha már lenn van a tank a légző nyilást is megnézni és kitakaritani.

[link]

Nekem a Partnerbe pont ilyen van és ez volt telerakodva , de szinte teljesen elzárta a nyilást. Hasonlókat produkált mint a tied. EGR hogy nincs benne.???

2017. júl. 17. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
El akar már távozni az örök vadászmezőkre. Engedjétek hadd menjen!
2017. júl. 17. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Elmennek ezek egymillió kilómétert is.

Az örök vadászmezőkre a kókler, hozzá nem értő szerelőket kéne küldeni, akik mindent elvállalnak, aztán lesz ami lesz alapon történik valami az autóval.

2017. júl. 17. 20:13
 4/5 anonim ***** válasza:
Mondom én, engedd el! Vagy állj neki magad megjavítani.
2017. júl. 18. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Miért kéne elengedni a vadászmezőkre? Cégnél ettől egyel újabb master III vannak. Megbízhatóbb kocsi, mint ez a régebbi, de azért ezek is sokat elmennek megfelelő karbantartással. Ha vennétek master III ajánlom,láncos motor a megbízható fajtából. Már karcolják lassan az 1 millió km-t. Nem egy fuvarossal találkoztam, aki gyári motorral még többet is elment vele.
2020. szept. 3. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!