Az elektromos autók szervizelése drágább?
Ha vennék elektromos autót, akkor azt többet vagy kevesebbet kellene szervizelni, mint egy hagyományost?
Ezek egyáltalán többször romlanak el, mint a benzinesek?
Nehéz ezt így összevetni, mert a mai elektromos autók alacsony hatótávja miatt (120-130km) nem mentek még annyit, mint benzines társaik.
A bennük lévő elektromos meghajtás egyszerűbb szerkezet, mint egy belsőégésű motor, de a futómű ugyanaz, az elektronikai problémák ugyanúgy jöhetnek, plusz ott van az akkumulátor, ami ha letérdel, akkor nagyon drága a csere.
Az olajcsere nyilván megspórolható, de az a legkisebb tétel egy autó fenntartásánál.
Meg a fékbetétkopás is mert visszatöltéssel fékez, meg a
hajtáslánc (váltó, tengelykapcsoló) összes nyűge.
Előző bizonyára elfelejtette, hogy nem csak olajat kell cserélni egy belsaőégésű motorban.
Van hűtőrendszere, annak van szivattyúja, van vezérműszíj / lánc, meg egy csomó apróság, ami mind mind karbantartást, időszakos cserét igényel.
Felvetném, mint gondolatot, hogy a belsőégésű motorral eladott autók technológiailag teljesen más alapfelállást feltételeznek jelenleg, mint egy tisztán elektromos jármű.
Így azt, hogy mit tekintünk szervizköltségnek elég érdekes kérdés. Pl. egy Tesla annyira függ a gyakran frissülő szoftverétől, ami tudtommal semelyik belsőégésű motorral eladott prémium személyautóra nem jellemző. Egy szoftverfrissítés gondot is okozhat. Mi van, ha a töltőegysége romlik el? Mi van, ha egy háttértár bekrepál a kocsiban? Mi van, ha meghekkelik? Ami nagyon szoftverfüggő, az korántsem olyan gondozásmentes mint egy teljesen autonóm jármű.
A hatótávolság miatt alig-alig van olyan elektromos személyautó, aminek a megtett kilométerei összevethetőek egy sokat futott hagyományos autó megtett kilométereivel. Az üzemben tartott évek számát akkor még meg sem említettem.
Hosszabb távon, ha egészséges verseny lesz és nem valamiféle gusztustalan világmonopólium, akkor biztos, hogy lesznek olyan elektromos járművek, amelyeket sokkal kevesebbet kell szervizelni, mint a mai hagyományos autók bármelyikét. Jelenleg azonban nincs elegendő adat ahhoz, hogy ezt ki lehessen jelenteni. Igazán komoly referenciával a hibridek között is csak a Toyota rendelkezik, így én ha tehetném, akkor egy plug-in hibridet mernék csak venni, hogy megmaradjon a biztonságérzetem a hatótáv miatt. Csak városi autónak mernék elektromosat venni, de csak viszonylag egyszerű modellt.
A tisztán elektromosak terén annyi fejlődés várható, hogy a méreg drágán vett jármű ára könnyen nagyot zuhanhat egy jobb konstrukció megjelenése miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!