Miért van az, hogy az emberek sajnálnak egy nem új, de viszont jó állapotú autóért kiadni 300 ezer forintot és inkább beülnek a következő sarkon egy 100-150 ezres rozsdahalomba, amire még költhetnek kétszer ennyit?
Kinek mi a jó állapot. 1 milla alatt a saját értékrendem szerint nem láttam mostanában jó állapotú autót. Ez alatt meg már úgyis mindegy...
Az átlag magyar ember úgy vesz autót, hogy megnézi a hirdetések listájában, hogy a keresett autóból melyik a legolcsóbb és azt veszi meg, ahhoz viszonyítja a többit is és ilyenkor születnek a telefonban az olyan beszólások, hogy drágán adod. Hiába adod te a jobb állapotú autódat 300-ért, ha a legolcsóbbak már 150-ért is megkaphatók.
Maximálisan igaza van az 1.-nek! Ha két azonos autót árulnak a neten, akkor az olcsóbbat beleégeti a tudatába és annak megfelelően állítja csatasorba a többi azonos típusú autót is, hiába lelakottabb vagy jobb állapotú az.
Sokszor hallani, hogy a kereskedők pofátlanul felemelnek bizonyos autók árait (nem tudják ennyiért eladni), viszont tudják mondani, hogy annyiért van a neten, annyit ér.
Mindig annyit ér az autó, amennyit adnak érte, a kereslet határozza mwg a piacot.... hiába hirdeti valaki a 700ezres autót 2 millióért, ha kiutyának sem kell! Maximum el hirdetgeti 1-2 évig :) Valaki "csak" hirdetni szeretni, és van aki eladni is!
ÉN 1.850.000-ért vettem egy patika állapotú, egy éves, 1.2-es benzines Dacia Logan II-t. 1,9 millára volt kirakva, jóval az átlagár alatt (igazából 2,4 körül indult, de sokáig volt hírdetve, már lement 1,9-re, amikor rárepültem). Megnéztem, és semmibe, de tényleg semmibe nem tudtam belekötni az autón, pedig jól átnéztem, mert taxinak kellett, így KPM várt rá.
Kérdeztem az eladót, hogy ha nincs baja, akkor miért ennyi az ára, jóval a többi alatt, erre az volt a válasz, hogy nem árulni, hanem eladni akarja az autót. Végül úgy alkudtam le retkes 50 ezret, hogy megmondtam az eladónak, hogy őszintén szólva semmi kivetni valót nem találok az autón, de én még a büdös életben nem vettem használt járművet alku nélkül, és nem akarom megtörni ezt a szokásomat, így mondtam neki 1,8 millát, ő azt mondta, hogy akkor legyen félúton a kettő között, és adja vele a téli kerekeket is lemezfelni. Az üzlet megköttetett, azóta majdnem 20 ezer km-t csavartam bele, és csak az indexkapcsolót kellett terven felül cserélni, ami típushiba. Szóval a gyanúsan olcsó is lehet gyöngyszem a típusán belül, csak ki kell ülni, mint a nagy halat.
Mert a 300 ezer forintos autó is ugyanolyan állapotban van, csak a gazdája nem volt sóher, és befizette egy autókozmetikába egy huszasért, és tett bele autó illatosítót.
Na ennyi a különbség a 300 ezres, és a 150 ezres autó között.
Nekem is volt egy szépen rendberakott 20 éves kocsim. Kicsit rozsdás volt itt-ott, kb. 100-at rá kellett volna még költeni alváz és üregvédelemmel együtt, hogy patika legyen.
De ez kb. minden haszánltautóra igaz.
Amúgy műszakilag (motor váltó fék futómű) tökéletes volt, a legapróbb bizbaz is működött rajta, mert használtuk, karban volt tartva.
Amíg be nem vittem 150 alá az árat, fel sem hívtak :D
Odaadtam annyiért, mert második kocsit tartani kuurva drága, ha nincs kihasználva. Ez van, ilyen a "piac".
Valaki írta hogy vannak nagyon jó ajánlatok csak ki kell várni. Akkor szoktak jó autót jó áron eladni amikor valakinek nagyon kell a pénz - vagy már közben sok pénze lett és nem számít neki az hogy áron alul adja el.
Vagy még az amikor egy autó típus nem túl keresett de akkor az átlagár is alacsony.
Ezért elég ritka hogy jóval a piaci ár alatt adnak el egy autót. Lehet az ilyen pecázással várni 1-2 évet is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!