Hogyan állítsam be a Riga Delta K60B-s karburátort?





Az a "kis karocska" a hidegindító, részlegesen lezárja a levegő útját és azáltal több üzemanyagot szív a motor, ezzel segíti a hidegindítást. Az is teljesen normális, hogy gázadásra felugrik. Indítás után egy rövid ideig lenyomott dúsítóval kell járatni, hogy bemelegedjen. Ha melegen se megy dúsítás nélkül, akkor elképzelhető, hogy a főfúvóka van eldugulva.
Bővebben itt a fórumon:





Várj még 20-30 másodpercet, mire eléggé bemelegszik, addig ne húzz gázt első körben.
Ha melegen megy a motor, de alapjárat akkor sincs, akkor dugulást kell keresni a karbiban. Ha csak alapjárat nincs, akkor az alapjárati rendszerben - Rigám nem volt, de gondolom ott is van külön fúvóka hozzá...





"igen ám de ez új karburátor és a hidegindító felpattanásakor leáll az egész motor. így be se lehet rúgni."
Az első válasz melyik részét nem értelmezted?
"Ha melegen se megy dúsítás nélkül, akkor elképzelhető, hogy a főfúvóka van eldugulva."





Be sem lehet rúgni? Az kizárt: az csak egy hidegindító/dúsító/szivató rendszer (mindegy hogyan hívod, ugyanarról van szó), ami annyit tud, hogy a levegő és az üzemanyag keverékének az arányát megváltoztatja, több üzemanyag kerül be a motorba, amire azért van szükség, mert a hideg alkatrészeken kicsapódik egy része, így hogy elég eljusson a hengerig többet adunk neki és így el tud indulni.
Ha felpattan a szivató és leáll, akkor valszeg még hideg. Tehát a szivatót újra rá és megpróbálni. Ha 2-3 próbálkozás után se pöffen vagy indul el, akkor a szivatót vissza kell húzni (vagy kicsit odahúzni a gáznak hogy felpattanjon), és a következő indítási kísérletet már szivató nélkül érdemes megtenni. Ha úgysem reagálna véletlenül, akkor enyhén húzott gázzal (1/4 - 1/3 körül) kell megpróbálni. Ha így elindul, akkor sok volt a szivató.
A kétütemű olyan roppant egyszerű, hogy alig pár alkatrészből áll. De ha valami csak kicsit rossz vagy valamit kicsit rosszul csinálsz, akkor már feltűnően rosszabb lesz, pl. nem hajlandó elindulni.





Igen van.
Van egy kis lemez ott, ahol a tűszeleppel érintkezik, azzal lehet állítani rajta.





8
Na ezt akkor megnézem, köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!