Bármilyen kocsival lehet állórajttal indulni, úgy hogy kipörögjön a kerék?
Mazda demio 1-ről van szó.
Apu kocsijat neha odaadja es egy olyan uton szoktam vezetni ahol nincsen semmi forgalom se rendör, mert csak 15 vagyok de imadok vezetni.
De most nem ez a lényeg.
Elég szar a kocsi már régi meg, ha nincs jól belegedve néha igy, mintha kihagyna a gáz igy nem gyorsul vagy nem tudom.
A FŐKÉRDÉS: Ha a fordulatszámot felviszem 4000-re és hirtelen felkapom a kuplungot akkor leég a kuplung vagy csinalok vele egy állórajtot és egy kicsit kiforgattom a kereket vagy lefulladok vagy ilyesmi?
Mert már volt olyan, hogy kavicsos úton balra nem teljesen alászedve indultam el normálisan és ahogy csúsztattam a kuplungot ott nyomtam egy nagyobb gázt es kozbe felemeltem a labam a kuplungrol egy 4-5 mp pörögtek a kerekek ugy hogy kb 3 m haladtam és akkor nem égettem kuplungot sem.
Ha 4ezres fordulatnál gyorsan engeded föl a kuplungot, akkor akármi is történhet, de nem fog leégni.
Éppen akkor várható a tárcsa megégése, amikor túlzottan óvatoskodva, lassan engeded föl. Ha a tapadási határon játszol vele, sokkal hamarabb megüvegesedik a tárcsa, és elszíneződik a nyomlap.
Amúgy öreg autónál és főként alászedett kormánynál nem kimondottan egészséges a pörgős kerékkel való elindulás. Pláne ha fronthajtású. ;)
Mindenképpen úgy a leghosszabb, leghangosabb a csikorgás, ha
hátrafelé meggurított autót tesznek egyesbe, majd a szokásos módon indítják.
Gyenge autó kézifékkel befékezve egy kicsit csikordul utána lefullad.
Erős gép elhúzza a fékezett hátsó kerekeket.
100 lóerő fölött virsli gumikat
másodikba fölkapcsolva is
képes még megcsikorogtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!