Turbóban a csapágy átereszt? Intercooleron folyik ki az olaj.
Figyelt kérdés
Német 17 éves autó VW Golf 4.2017. júl. 4. 17:38
1/15 anonim válasza:
Ebben mi a kérdés? Hogy ott ereszt-e? Lehet. De nagyobb probléma, ha az intercooler-en folyik ki, mivel annak egy zárt rendszernek kellene lennie, se ki se be nem juthat semmi.
2/15 anonim válasza:
Nem. az intercoolerben akkor ereszt az olaj, ha a kartergőz lecsapódik a turbonál. Elvégre a szívó oldalán van a kompresszornak. Itt szépen le tud csapódni és elkezd csepegni. Ezt 3-mas golfnál is láttam. Ha átengedné az olajat, az ún. "runaway" beütne.
3/15 anonim válasza:
ha átereszt, akkor a kipufogón olyan füst jön mint egy rendes őszi köd.
4/15 A kérdező kommentje:
Igen, kicsi szürke füst, de csak indításkor, meleg motornál nem.
2017. júl. 4. 18:15
5/15 A kérdező kommentje:
Már megvettem a bontóból az intercoolert, de pont a Runaway miatt aggódom, ha nem folyik ki akkor felgyülemlik és így begyúl:
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_34214..
Az egy másik dolog hogy nem sok embernek jut eszébe 5-tösbe tenni a kocsit és gyorsan felengedni a kuplungot és bedöglik...
Épp keresem hol folyhat, hogy kijavíthassam intercooler csere előtt.
2017. júl. 4. 18:19
6/15 anonim válasza:
dehogy fullad le :D terljes erőből pörög, túl akár a 6ezren is. Azt próbáld meg megállítani. Automata kocsinál szívás, manuálisnál a kuplungot leégeted és megy tovább. Turbocsere kell ilyenkor.
7/15 anonim válasza:
Turbócsapágycsere vagy felújítás ha a lapátok is kezdik a végüket járni, illetve egy IC takarítás. Legjobb esetben csak csapágyat kell cserélni a turbóban. ICnél nem akkora nagy baj ha olajos, ha folyik akkor viszont baj.
8/15 A kérdező kommentje:
Értem akkor a turbó ereszt. Köszi nektek
2017. júl. 4. 21:32
9/15 anonim válasza:
Jól monmdtad, ha runaway van, azonnal le kell fullasztani az autót, mert a turbó darabjaira hullik a motortérben és szétbarmol mindent! Nem játék!
10/15 anonim válasza:
Azért át kell azt nézni rendesen, mert ahogy a második válaszoló írta, a kartergázzal is rengeteg olaj tud jutni a turbóba. Ezen pedig nem segít a turbócsere. Nekem pl. annyira kopott volt a motorom, hogy a kartergázzal együtt feljutó olajtól 3.000-es fordulat fölött többször is beütött a runaway. Szerencsére ez mindig menet közben történt és ki tudtam fékezni. Motorgenerál után tökéletes lett, olajfogyás megszűnt, száraz a cooler, pedig a turbóhoz nem nyúltam, illetve egy kicsit még fel is húztam rajta a turbónyomást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!