Ti hamar megszoktátok az automataváltós autót? Már akinek ilyen van, azoktól kérdezem. Milyen nehézségeitek adódtak?
reggel beülök az automata kocsimba, aztán a munkahelyemen átülök a kéziváltós szolgálatiba, majd délután újból az automatámba. Soha nem származott ebből probléma.
Ezt elismerem, hogy az első szolgálati kocsim egy marhanagy automata amerikai (oldsmobile)autó volt..az első sarkon mindjárt a kuplung helyett a féket satuztam.
ez húsz éve történt, azóta nem fordult elő.
a bal láb használaton kívül..ez a lényeg. Az automata nagy előnye a dögunalmas kényelem.
Ha még nem széthajtott az autó, akkor a hagyományos bolygóműves váltó is észrevétlenül vált..akár ezres, akár ötliteres a motor.
Az első T fordok, még kéziváltósak voltak.
Aztán megjelent egy Makói mérnök Ford irodájában, felvételre jelentkezett. Nyelvtudás hiánya miatt nem vette fel. De tíz perc múlva meggondolta magát, mert Galamb József megmutatta neki az automata váltó rajzát.
Ford értette a szakrajzot, átlátta a találmány jelentőségét. Szerencsénkre.
Rendes váltós autón tanultam vezetni kb.1,5 éve. A jogosítvány megszerzése után automata váltós autóm lett. Egy kicsit sem hiányzik a kuplung.
Most már akkor lennék bajban, ha kézi váltós autót kellene vezetni.
Embere válogatja, nyilván van olyan, aki nem mondana le a kézi váltásról, annak nem kell automatát venni.
Nekem kb. akkora élményvesztés, mintha az elektromos ablakemelő, vagy a szervókormány. Ellennék nélküle is de nem szívesen.
Arra viszont hülyeség hivatkozni, hogy én jobban tudom, mikor kell váltani, mint az automata, mert nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!