Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Seat Leon 1.4 16V fémes...

Seat Leon 1.4 16V fémes csattogó motorhang, mi lehet az oka?

Figyelt kérdés

Sztori:

Pár hónapja vettem egy Seat Leon 1.4 16V (2000) autót, egy, másfél hónapig használtam városon belül, néha 70-80km-es utakra, semmi gond nem volt vele.

Nemrégen nekiindultam vele egy 180Km-es útnak autópályán, kb 60km után felmentem a pályára és ott nagyjából 30-40km-t tehettem meg(120-as tempóval) mikor

egyszer csak hármat sípolt a műszerfal és az olajnyomás lámpa elkezdett villogni. Leálltam vele a legelső lehajtón, olajszintet megnéztem, megvolt benne, vizet nem forralta stb...

Tovább mentem vele, kb 20km után ismét ugyan ezt produkálta, ezután már hosszabban megálltam, visszahűlt a motor és végül csak eljutottam oda ahova akartam, ott még városon belül egyszer előjött.

Mivel senki nem tudott segíteni a hazajutásban így muszáj volt hazavinnem lábon a gépet, hazafelé már óvatosabban mentem viszont így is meg kellett vagy háromszor állni.(ekkor már kezdett előjönni a hang is a motorból) Az még fontos, hogy a villogás kezdete után ha nem álltam le kb 15 percen belül és tartottam a 90-100-as tempót akkor lényegesen éreztem a teljesítménycsökkenést az autóban, 100-nál többet nem is ment. Hazaérkezést követően másnap szakember ismerőssel csináltunk egy motormosást + olajcserét adalékkal.Előző tulaj 10W40 olajjal használta, mi 5W40-et raktunk bele ami hivatalosan belevaló.

Első pár próbakörben mikor megzavartuk az autót még néha kivillant az olajlámpa, a teljesítménycsökkenés is megvolt de aztán ez megszűnt késöbb. Lementem vele tesztelésképpen azóta 200-300km-t nincs olajlámpavillogás és teljesítményesés sem,viszont a fémes csattogó hang megmaradt, néha előjön néha elmúlik útközben, de általában hallani még az utastérből is, elég zavaró és gondolom nincs is rendben valami.

Beszéltem már elég sok szakemberrel azóta egyik hidrotőkére gyanakszik másik azt mondja akár motorgenerálba is belefuthatok, főtengely+csapágyak stb. Fórumokon is sokat olvasgattam az olaj viszkozitás vesztés problémáról.Jövőhéten meg lesz nézetve másik szakember által is az autó, de addig megesz az ideg, hogy mégis mennyi pénzembe fog ez fájni.

Linkelek egy videót amiben felvettem a motorhangot, hátha valakinek ismerős lehet a probléma.

https://www.youtube.com/watch?v=t79sqoyis2Y

Előre is köszönöm a segítséget és hogy elolvastad.



2017. jún. 22. 17:54
 1/2 anonim ***** válasza:

Ez tuti hidrotőke. Már csak az a kérdés, hogy melyik.

Nem állandó a hang ezért csapágy nem valószínű, csak egy bizonyos ütemben hallani amikor nyitnak szelepek.

2017. jún. 22. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Így kb 1500km tesztelés után azt tudom mondani, hogy megoldódott a probléma, egy kopott, elöregedett olajpumpa volt a hibás, sajnos nem lett elég időben orvosolva így hidrotőkesort+ szelephimbákat is kellett cserélni, baráti áron 68ezer forintomba fájt, ezt csak azért írom le, hogy aki esetleg ilyen hibával küzd és keresgélés közben rátalál erre a kérdésre az tudja, hogy milyen összegre számítson(ennél biztos többre) és hogy időben lépjen mert ha én is ezt tettem volna akkor az egész történet nem került volna többe 30ezernél.
2017. aug. 25. 22:55

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!