2000 és 2003 közti sportmotor szeretnék venni. Olyan szeretnék ami designban ma sem elavult, jól néz ki és műszakilag is megbízható típus. Tudom ez a karbantartástól függ, de melyek voltak akkoriban a legjobb sport motorok?
GSXR750, yamaha R1 és Kawasaki zx6r, honda cbr 600 vagy Suzuki sv650
és kb 500.000 lenne rá...
Mindegyik japán jó. Európai motort azért nem ajánlanék ebből az évjáratokból mert pont azt ezt követő érában tört meg hosszú idő után a japán dominancia. 2000 tájékán még a japánoknak állt a zászló.
A design egy relatív dolog, a megbízhatóságban szerintem egyformák ha gondos gazdájuk volt. Sajnos a korral egy csomó dolog is előjön még a leggondosabb gazdánál is. Pl a csatlakozók oxidációja szinte mindegyik gépen tud generátor, feszültségszabályozó hibákat előhozni.
Ha csak a sportmotorokat nézzük emlékeim szerint a suzuki GSX-R sorozata lett először befecskendezős. Az előző SRADok még karburátorosak, nem mintha ez előnyt vagy hátrányt számítnak, akinek volt régi kawasakija ( porszívócső korszak pl ) annak szerintem kellemes emlékei vannak a keihin vagy éppen a mikuni karbikról.
Egyébként elfeledőben a suzuki egyik (szerintem) különleges sportgépe a TL 1000 R. Ez egy V motoros adrenalin gép, egy ismerősömnek is volt, aki sajnos megtörte a bükkszentkereszti elágazás közelében 2 éve :(.
2003 tájékán már minden japán gyártó befecskendezős jószágokat gyártott, sőt volt már antihoppos kuplungos modellje is a kawasakinak, ami egy nagyon jó dolgok szerintem. Ha nem ragaszkodol a keményvonalas sportmotorokhoz akkor a CBR600F4 vagy az újab F4i is jó választás lehet. Sok ismerősöm szerint ez a tökéletes gép.
Nekem a hondától a VTR 1000 SP2 volt a kedvencem, nem éppen kezdő motor, de volt szerencsém tesztvezetni és számomra sokáig ez volt A MOTOR. Sajnos tulajdonomban nem volt.
A yamaha gépeivel nincs tapasztalatom, de tény, hogy árban a suzuki felett voltak ( és vannak ).
Én nem vennék ilyen régi sportgépeket. Inkább elmozdulnék a sporttúra vonal felé ( az említett F4 sorozat vagy a zseniális Honda XX ), vagy emelném a költségvetést és már olyan gépeket vennék ahol már van ABS, változtható menetprogram miegymás. ( Ilyen szempontból nem releváns a véleményem, mert pont idén váltottam a sport motorokról egy másik kategóriába, elég volt a hasalós jószágokból ).
mennyivel drágább egy 100-est fenntartanui mint egy 600-ast ?
továbbá a 750-es gsxr-ről mi a véleményed, habár nem akarok száguldozni csábító hogy olyan vas van alattam ami 300kmh-ra is képes
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!