Olyan váltós autókbál, ahol a hátramenet az egyes fokozat mellett van, (pl. Volkswagen) tévedésből lehet egyes helyett véletlenül hátramenetet kapcsolni? Vagy ezek hülyebiztosra vannak kitalálva?
Az említett VW-nél le kell nyomni az egész kart, és csak akkor megy be R-be, amúgy akármennyire balra húzod, 1-esbe fog menni.
Renaultnál, Opelnél és még sok más márkánál egy gyűrűt kell felhúzni, hogy R-be tud tenni, ez szintén egy biztos megoldás.
Aztán van a veszélyesebbnek tűnő megoldás a BMW-nél, ahol nem kell nyomni semmit, mindössze erőből balra kell húzni a kart, érezhetően klattyan is egyet a váltó, és akkor megy be R-be. Ezt sem lehet igazából véletlenül R-be tenni.
"ahol a hátramenet az egyes fokozat mellett van, (pl. Volkswagen"
Ahogy írták, a Volkswagen-nél le kell nyomni az egész sebváltót, csak úgy tudod hátramenetbe tenni. Tehát esélytelen eltéveszteni az 1-essel.
Valamelyik vw-en egy karimát kell felhúzni. (pl. t5)
A régebbieken lenyomni kellett az egész váltóbotot (golf 3, t4)
Nekem a golf 3-at sikerült néhányszor véletlenül rükvercbe raknom, igaz az a típus híres a fos lötyögős váltójáról.
"A régebbieken lenyomni kellett az egész váltóbotot"
Mindig is "jobbhátra" rükverces autók voltak családon belül is, ritkán láttam emilyet. De akkor csak jól emlékeztem én. Én is köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!