Megbüntethet-e a rendőr azért, ha a jobb oldali fényszóróm nem világít az autón?
Az e) pont csak helyzetjelzőre vonatkozik és csak nappal és csak akkor, ha nem helyettesíthető tompítottal.
Szóval nem fognak megbüntetni, de minél előbb javítsd meg, mert éjszaka így nem lehet normálisan használni az autót.
Mi ez a sok butaság? Már nem is kötelező izzókészletet tartani az autóban! Annyit mondasz a rendőrnek, hogy szerelőhöz mész éppen, és egy szót sem szólhat.
Azért változott ez a szabály, mert sok autóban már képtelenség izzót cserélni, mert nem lehet hozzáférni, ezért csak szervizben cserélhető.
"Annyit mondasz a rendőrnek, hogy szerelőhöz mész éppen, és egy szót sem szólhat. "
Már hogyne szólhatna? És mi köze ennek ahhoz, hogy nem kötelező izzókészletet magaddal hordani? Fékpadot se kötelező, mégse közlekedhetsz fék nélkül.
Egy előző válaszoló felsorolt pár hibát, majd megnyugtatott, hogy mivel a te problémád nincs a felsorolásban, nem probléma. De igen, probléma, csak emiatt nem mondhatja, hogy állj félre a kocsival, zárd be, és hívj egy taxit, ha nem akarsz gyalogolni. Megbüntet, és további jó utat kíván, ha olyan kedve van.
Annyi köze van az izzókészletnek ehhez, hogy nem kötelezheti a helyszínen kicseréltetni az izzót, ergo, nem is büntethet azért, mert nincs nála izzókészlet, ha meg nincs izzókészlet, nincs miről beszélni. Azt meg úgyse fogja vizsgálni, hogy kontakt hiba miatt rossz, és azt sem tudja megállapítani (és nem is akarja), hogy már hetek óta nem működik rendesen.
Egy jobb oldali fényszóró miatt nem fogja lezáratni az autót az út szélén egy rendőr sem.
Én elhiszem, hogy az 1978-as KRESZ könyvben még úgy volt, ahogy mondod, de azóta változott néhány dolog.
8-9 válaszoló:
A KRESZ, mint ahogy be is másoltad a bal oldali HELYZETJELZŐ lámpát nevesíti, nem a fényszórót legyen az távolsági vagy tompított.
"amiko kivettem 2 hete a lámpatestet akkor annak a csatlakozója körüli műanyag, meg az izzó csatija körüli műanyag is meg volt olvadva. De igazából ezt mi okozhatja?"
Ez az ún. kontakt hiba, vagyis érintkezési hiba. Valamelyik csatlakozód nem elég szorosan illeszkedik, vagy korrodált, amitől megnő az átmeneti ellenállása és melegszik. Vagy veszel 3000-ért csatlakozót, vagy veszel bontóban teljes lámpatestet 8-9 ezerért és kicseréled.
Nekünk is van egy Corsa C 2001-es autónk, és ugyanezzel a problémával küzdöttünk, míg végül csere lett a vége.
A fényszóró csatlakozója szeret "elkopni", azaz nem érintkezik a foncsor csoglalatával az izzó foglalat (betekerős). Ott szikra képződik és melegszik, majd elkezd a foglalat belülről opálosodni (feháredni). Aztán kicseréltem a steckert a vezetéken direktbe kötöttem, de utána meg annyira elszineződött már a fényszóró belső felülete, hogy alig volt a lámpának fénye.
Jobban jársz ha cseréled a komplett fényszórót, de vigyázz, párban érdemes: az utángyártott lámpa index része telejsen eltér a gyári Valeo-tól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!