Sok európai miért szereti a "ferdehátú" autókat?
Nem a kombikra, suvokra gondolok,hanem az olyanokra, mint a Golf,Mégane,Citroen C4...stb
Nem tudom,ki hogy van vele, én semmi értelmét nem látom ezeknek.
Egyik probléma velük,hogy az utasfülke nem független a csomagtértől,ha kinyitod a csomagtérajtót bemegy a hideg/meleg az utastérbe.
A kombiknak látom az értelmét,nagy puttony,pakolhatóság.De, egy ferdehátúnak mi értelme?
Másrészt, szerintem rondák is, semmi stílusuk, semmi eleganciájuk, mikor ránézek egyre, úgy érzem hiányzik a feneke.
Nem azért, de hasonlítsuk már össze őket:
Azért a Jetta sokkal elegánsabb, pofásabb, mint a Golf.
Az ízlés olyan dolog, amin nem érdemes vitatkozni. Neked jobban teszik a Jetta, mitn a Golf, másnak meg lehet, hogy épp a Golf jön be.
Egyébként nem volt véletlen a ferdehátúak létrejötte. A két ősrégi karosszériaforma (szedán és kombi) mellett ezek újat tudtak mutatni: rövidebbek lehettek, mint a szedánok és kombik, miközben a nagy hátsó ajtó miatt jobban lehet őket pakolni a szedánoknál. Alapesetben kisebb a csomagterük, de az üléseket ledöntve akad bennük hely bőven. Az pedig abszolút reális felhasználási mód, hogy apukának az év 363 napján bőven elég a szedánnál-kombinál kisebb csomagtér, a maradék 2-n viszont valahogy csak be kellene erőlködni a konyhaszekrényt vagy rotakapát a kocsiba, hogy hazavigye. Ahogy megjelent a Giacosa-féle hajtáslánc, hozzá pedig a sík, alacsony padlószintet lehetővé tevő csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés, kínálkozott a lehetőség, hogy ilyen karosszériaformával készüljenek a kis családi autók, javítva a helykihasználást. És láthatod: van rájuk valós igény, mert sokaknak pont megfelelnek.
"Egyik probléma velük,hogy az utasfülke nem független a csomagtértől,ha kinyitod a csomagtérajtót bemegy a hideg/meleg az utastérbe"
Azért valljuk be, ez nem olyan égetően nagy gond. Egyrészt a csomagtér nyitogatása futárautókat kivéve nem gyakori dolog. Másrészt ma már úgyis minden autóban ott virít az automata klíma, ha nem megfelelő a hőmérséklet, az majd beállítja.
"Másrészt, szerintem rondák is, semmi stílusuk, semmi eleganciájuk, mikor ránézek egyre, úgy érzem hiányzik a feneke"
Szerinted így van, más szerint meg másképp. De mint írtam is: lehet abból előnyt is kovácsolni, hogy a ferdehátú 2-300 mm-rel rövidebb, mint a szedán, a csomagtere meg hiába kisebb, a hétköznapok 95%-ában lehet, hogy az is elég.
Egyébként nem lepődöm meg az érveléseden: itt, "kákáeurópában" a szedánok jóval népszerűbbek, mint nyugatabbra. Az okok szerteágazóak, de a végeredmény egyértelmű.
Az előnye, hogy kisebb, könyebb vele parkolni, kisebb helyre befér stb. + Hiába kisebb a csomagtartó, mégis jobban/könnyebben pakolható, ha valami nagyobb cuccot vinnél magaddal.
Én pont a sedan-okat nem értem, hosszra kb. ugyanannyi, mint a kombi, mégis kisebb a csomagtere. Semmi értelmét nem látom...
Mint már írták, a stílusról fölösleges vitázni, mindenkinek más jön be.
Nekem a szedán az agylövésem, formára elcsöppenek tőle (kicsit magasabb hátsóval, pl a 164-es Alfa), ezért hasonlót vettem. A csomagtér nagy, de a nyìlás kicsi, tehát sok zabot tudok vinni, de a mélynyomó pl épp befér ha leszedem a védőrácsot. Mindegy, ez kell.
A kombi nagyon hasznos, annak van a legtöbb értelme, de nem tetszik. Ha szükségem van a pakolhatóságra, majd évente 1x felpattintom a tetőcsomagtartót.
A kis csapotthátúak is tetszenek (3ajtós csak), sportosabb külsőt kölcsönöz, szóval asszonynak pedig lett egy kis A3-asa. Amire kell tökéletesen megfelel.
Szerinted ronda, nincs stílusa, de nekünk pedig nagyon bejön, direkt ilyet kerestünk.
"Másrészt, szerintem rondák is"
Ez pont nem mérvadó, mert nekem meg tetszenek.
Ahogy több millió (tízmillió, százmillió) másik embernek is, különben nem vennénk meg.
Te ennek nem látod értelmét, én meg a kombinak.
Vegye meg a kőműves vagy a burkoló, ha munkásautó kell neki. Vagy nagycsaládosék, ha állandóan kirándulni járnak.
De alap városi közlekedésre felesleges, nekem nem kéne, csak megnehezítené a dolgomat, amúgy sincs semmi hely ebben a városban...
"A kombiknak látom az értelmét,nagy puttony,pakolhatóság.De, egy ferdehátúnak mi értelme? "
Kiveszed a kalaptartót és ~ugyan akkora csomagteret kapsz amit plafonig pakolhatsz.
Szerintem meg teljesen jó a ferdehátú, praktikus is. A kinézet az legyen mindenkinek ízlés kérdése, nekem tetszik ez is meg a szedán is. De mégis a ferdehátút tartom praktikusabbnak. Eleve könnyebb vele szűk helyeken tolatni. Erre nekem elég sokszor szokott szükség lenni. A belmagassága is nagyobb, ha beleülsz. Ültem már szedánban is, nekem valahogy nem volt kényelmes, magas ember vagyok. Oké, ez autótípustól is függ, de a magasságom miatt nem minden autót tudok kényelmesen elvezetni, és nekem ebből a szempontból a ferdehátúak jobban bejöttek.
Viszont ami tényleg nagyon jó benne, az a csomagtér. Nagyobb bőröndöket simán bepakolsz, és a kalaptartó levételével növeled is a csomagtér méretét (ezt említették is előttem). Bizony, volt olyan hogy ez jól jött már. Ha meg lehajtom a hátsó üléseket, még nagyobb rakodófelületet kapok, ami azért nem egy rossz dolog.
Most lehet mondani, hogy hamar kihűl mert egybe van nyitva az utastérrel. De gondolj már bele! Autó csomagtartójába két esetben pakolsz huzamosabb ideig (ami mondjuk tovább tart mint 10 másodperc). Egyik eset, ha épp indulsz valahová, akkor meg előtte úgyis már állt a kocsi, tehát amúgy is áthűlt. Másik esetben meg ha épp megérkeztél valahová, ez esetben meg már úgysem fogsz autózni. Meg ha mégis, hát egy szedánnál is csak kinyitod ha mást nem a vezetőoldali ajtót, és ott is megy be hideg. :D Ez kissé nevetséges érvelés.
Vagyunk még szerintem rajtam kívül páran akik jobban szeretik a ferdehátút. Megmondva őszintén nem látom okát annak, hogy szedánra váltsak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!