Melyik autót vennének meg?
MPV:
+: Megbízható, jó karakterű 2.0 benzines motor, stabil vezérlőelektronika, jó manuális váltó, komfortos és jó futómű, nagy beltér.
-: Csúnyán rohad, gyakorlatilag bárhol felütheti a fejét a rozsda, drága alkatrészek, és karosszéria elemek, közepes kényelem a nagy helykínálat ellenére is.
Van hozzá minden, de nem mindig azonnal.
807:
+: Kényelmes, középkategóriába tartozó alkatrészárak, átlagos alkatrész ellátottság. Bírja a "ridegtartást", (de utána megkéri az árát.)
-: Elektronika nincs a helyzet magaslatán. Műszerfali anomáliák, klímavezérlés random megszűnése, majd magától megjavulása bármikor előfordulhat.
A V6-os motor típushibája a gyújtótrafó, így ha ilyenbe gondolkozol érdemes rá figyelni.
Futóműve nem egy hosszú életű megoldás, de legalább kényelemre van hangolva.
A manuális váltó kapcsolása nem túl precíz, de jól teszi a dolgát. A hátsó sárvédők, és az ajtók alja szeret rohadni, csakúgy, mint a hátsó szélvédő keretének alsó fele.
Sharan:
+: Egykori divatautó, ezért rengeteg van belőle, és sok szerelő foglalkozik vele. Kiváló az alkatrészellátás, a bontók is rogyásig vannak cuccokkal. Külföldről is bármi könnyen beszerezhető hozzá. Egykor rengeteg volt belőle az utakon, bár a kínálat túlnyomó része dízel volt.
A 116 Le-s 2.0 jobb választás, mint az 1.8T. A 2.8 érezhető teljesítményéhez képest sokat fogyaszt. Precíz, jól kapcsolható a manuális váltó.
Számos hibája ellenére sokan szeretik, de sokan voltak olyanok is, aki fejest ugrottak a vételbe, és csupán azért vették, mert jól csengett a VW márkanév.
-: Túlárazott, egyáltalán nem a megbízhatóságáról híres, bár lényegesen kevesebb gond van velük, mint a kortárs "modern" dízelekkel.
Sajnos a márkához méltatlan, az első szériától részben megörökölt, de azoktól kevesebb típushibáktól, illetve elektronikai problémáktól szenved, amelyek sokszor inkább csak bosszantóak, mint megállásra kényszerítő "valós" hibák, de javításuk irreális lehet a hiba jellegéhez képest.
Drágák, és túlárazottak az alkatrészek, főleg ha a minőség/ár/kor/érték arányok szemszögéből nézzük.
Persze kapható harmadáron "Z" osztályos utángyártott alkatrész is, csak kérdés megéri-e?
A beltere érezhetően kisebb, mint az MPV-nek.
A C8-as kis túlzással egy átemblémázott 807-es, vagy fordítva, kinek hogy tetszik, ezért a gyerekbetegségek, típushibák, előnyök, hátrányok szinte megegyeznek a két típusnál.
A C8 esetében a hazai utakhoz túl komfortosra hangolt futómű lehet mechanikailag a leggyengébb láncszem. Sajnos rosszul tűri a silány utakat.
Fenntartása nem egy vagyon, és ha nem hétülésesként veszed/használod, akkor igen szép méretű raktere van. Az utastere nagyon jól variálható, viszont a műanyagok sajnos olcsó kivitelűek, könnyen karcolódnak. Emiatt vizuálisan hamar le lehet lakni a belteret.
Csendes, jól vezethető, kényelmes, igazi családi utazóautó, de jellegéből adódóan nem sportkocsi, viszont ebben a járműszegmensben ennek a kívánalomnak kell legutoljára megfelelnie, így ez nem szempont.
Az elektronika ennél a típusnál is okozhat meglepetéseket. Leginkább a műszerfal panelja rendetlenkedik, de létezik rá tartós "orvosság" vagyis javítható, bár áldozni kell rá.
Fedélzeti információs rendszere megelőzte a korát, és sokkal több mindenről tájékoztat, mint amire egy átlag autósnak szüksége van, ezért sokaknak bonyolultnak, esetleg komplikáltnak tűnhet. Egy biztos, szokni kell.
Amennyiben odafigyelsz a precíz karbantartásra, elsőre apróbbnak tűnő, főként elektromos hibák mielőbbi megszüntetésére, akkor hű társa lehet a családnak.
Fontos: Soha ne a km órát, illetve annak állását figyeld vásárláskor. Ilyen korú autók esetében az állapot a lényeg, és nem az óraállás, vagy az évjárat.
A C8 esetében kiemelten fontos a leinformálható szervizmúlt!
Általában van hozzá minden alkatrész, de a speciális típusspecifikus cuccok (relatíve)drágák, és nincs csak gyári, vagy nagyon hasonló áru gyárival megegyező minőségű utángyártott.
Rozsda:
Ajtók alja, hátsó sárvédőívek belső fele.
Amennyiben panorámatetővel veszed, akkor feltétlenül nézd meg a keretet, mert ez a C8 egyik jellegzetes típushibája. A tetőablak rendszeresen beázik, és emiatt a szigetelés alatt megrekedő víz hatására könnyen rohadásnak indul a lemez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!