Opel astra 1.7 cdti miért dobja ki az U2103 hibakódot?
Van DDS és/vagy TPMS az autóban?
De ha van is, szerintem nem sok köze van ehhez a kódhoz:
"Less controller on the bus than programmed"
Nem vagyok perfekt angolos, de ez valami olyasmit jelent, ha jól sejtem, hogy több vezérlő van felprogramozva az autóhoz, mint amennyit ténylegesen érzékel. Nem piszkált bele valaki mostanában Op-commal, vagy Tech2-vel?
De amúgy ha nem okoz semmilyen hibára utaló tünetet, akkor én nem foglalkoznék vele.
Keréknyomás szenzor a TPMS.
A leírt hibakód CAN busz kommunikációs hibáját jelzi, esetleg a CAN-on valahol zárlat keletkezett.
U2103 CAN bus communication nodes no C-005
U2103 CAN bus Rücksetzzähler overflow C-005
U2103 CAN-bus circuit malfunction C-005
U2103 No communication with CAN-bus (High Speed) C-005
U2103 No communication with CAN-bus (Low Speed) C-005
TPMS a keréknyomás mérő rendszer, DDS a defektfigyelő rendszer. Előbbinél a BC menüben látod a keréknyomásokat. Utóbbinak a kalibrációs gombja a kijelző alatti gombsorban van, (ha van benne ilyen, nem alapfelszereltség része).
De csak azért kérdeztem, mert a kerekekkel való összefüggés emiatt lehetne.
A fordulatszámot ha jól tudom a főtengely helyzetérzékelő jeladótól veszi, ami ennél a motornál átlag 200.000km-enként szereti megadni magát. De arra más hibakódot adna. Illetve az ECU le is állítaná a motort. Úgyhogy nem valószínű, hogy a jeladóval lenne a baj.
Lehet műszeregység, vagy ami még valószínűbb ahogy írták is a kettő közötti kommunikációs hiba valahol. Lehet valahol van valami kontakthiba.
Nekem látatlanban eddig terjed a tudományom. Pontosabban egy szervizben tudják behatárolni.
Semmi nincs kizárva, de nem tartom valószínűnek.
Mikor a féktárcsákat cserélték az enyémen, úgy kellett lekalapálni a rárohadt gyári tárcsákat.
Mikor a kerékőrt légkulccsal ráhúzták a gumisnál, először nagykalapáccsal teljes erővel ütötték a fejét a kerékőrnek, hogy hátha ezután megindul. Én meg csak lestem, hogy úr isten, mit kell kibírnia annak a kerékagynak...
És egyik sem okozott hibakódot.
Értem, köszönöm az eddigi válaszokat.
ÖÖ volna még valami ismerősömé az autó valamiért felnyitotta a motorháztetőt majd kerékszerelés és autóindítás után nem közölte, de elindult egy pillanatra a klímakompresszor majd kikapcsolt, ezt akkor nem mondta :D. Utána kezdte azt, hogy a fordulatszám mérő lement 0-ra majd vissza alapjáratra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!