Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melegszik a víz de nem kapcsol...

Melegszik a víz de nem kapcsol be a hűtés, ilyenkor mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

Robogóval tegnap a déli órákban dugóban araszolni kellett, és felfigyeltem rá hogy a mutató kúszik felfelé, már középtájon volt, a hűtőrácson lévő ventilátor pedig meg sem mozdult.

A ventilátor megnéztem 12V-on pörög szépen, tehát az jó, a termosztátot sajnos csak a házával együtt tudtam forró vízben megnézni hogy zár illetve nyit-e, az is működik mert mozog bent a termosztát.


Na most ugyebár a hűtőbordában lévő hőgomba van még amire gyanakszom, lehet az a rossz?


2017. jún. 2. 19:20
 1/4 anonim ***** válasza:

Avagy csak nem érte el az üzemit ? :)

A robogóknál : relatíve nagyon nagy a hűtőfelület,a hűtendőre nézve...A menetszél ezért hűti pazar módon,ezért elég a legtöbb (közel az összes 4 üteműbe) léghűtés...,vízhűtés pedig szinte tökéletessé teszi :)

Majd 35-38 fokban,amikor pörgetve van,majd akkor kell az a venti :) Ilyen időben az SR-em (70-es) sem szokott bekapcsolni 25-28 fok környékén ,hisz egy 5-10km-en menetszél (ami az idomokon megvezetve "sűrítve" éri a hűtőt) elég lehet szinten tartani.

40-50 meg már több,mint faja.

2017. jún. 2. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül kell már középtájon bekapcsolnia a ventillátornak. Ha melegben, lassú menetben, sok álldogálás közben megrottyantja a vizet, akkor van gond, amíg normális üzemi körülmények között nincs probléma, addig nem kell keresni a hibát a hűtőventillátorban.
2017. jún. 2. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Na épp ez az, hogy írjátok hogy nem feltétlenül aktiválja magát a ventilátor, de azt sem merem hogy megvárom míg kikúszik a pirosba a mutató, mert lehet hogy ott tönkre is tenném a blokkot.
2017. jún. 2. 19:55
 4/4 anonim ***** válasza:

"... de azt sem merem hogy megvárom míg kikúszik a pirosba a mutató..."

A hozzáállás nem rossz, de talán túlságosan féltő. Kell keresni egy gyér forgalmú helyet és ott kell kipróbálni. Ha sikerül elérni, hogy pirosba lendüljön a mutató, még nincs meg a világvége, akkor a megoldás az, hogy rögtön tempós menetre kapcsolsz. Ez legyen kb. a végsebesség 3/4-e, itt a motor terhelése és hőtermelése még nincs a maximumon, de már van olyan menetszél, hogy venti nélkül is lehűtse a vizet és a motorfordulat is olyan, hogy a hűtőfolyadék-szivattyú kellően keringesse a létyót, eljut a hideg folyadék a hengerfejben. Így kell kipróbálni. Ha simán "megrottyan" a venti indulása nélkül, akkor a hűtőbe épített gomba vagy a venti kapcsolóreléje rossz. Vagy a hengerfejbe épített mutat rossz értéket (a vízhőmérő mindig arra van kötve). De némi ismerettel már hangról, alapjáratról is megmondja az ember, hogy túlságosan meleg-e a motor vagy sem. Ha nincsenek megfelelő diagnosztikai eszközeid, akkor csak ez marad, mint megoldás: pirosba forduló mutató esetén 1-2 km 3/4 tempón.

2017. jún. 2. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!