Ti mennyivel mentek a körforgalomba, megálltok elötte?
Nekem és a páromnak ugyanannyi ideje van jogsink (6 éve), viszont én többet vezettem, mert nekem mindig odaadták a kocsit, plusz már középsikolába is robogóval jártam.
A lényeg, hogy szerintem én nő létemre jól vezetek, emrt dinamikus vagyok és lehet, hogy a motor részéhez nem értek, mert abszolút nme is érdekel a dolog, hogy mennyit fogyaszt stb, de szerintem ez a vezetés szempontjából nem lényeg. De a barátom szerint én örült módjára vezetek azért, mert pl. a körforgalom elött szerintem elég szétnézni, hogy jön-e vki, ha nem akkor 3-asba teszem az autót és megyek. De ő ugyanúgy vezet mint az apja, azaz baromi lassan. Náluk olyan a körforgalom, hogy szinte nem is látszik, lapos a közepe, azaz átlátni rajta, kilóméterekre sincs senki, erre megállnak elötte, szétnéznek és úgy mennek. De a körforgalomnak nem az a léynege, hogy menjen az ember és ne tartsa fel a forgalmat? Meg ha látja, hogy jön egy autó ugye, de még nincs is bent a körforgalomba, mondjuk 5 méterre van, ő meg az első kijáratnál menne bele, akkor is megáll. Mondom minek áll meg? Mondja, mert hogy neki van elsőbbsége. De mondom csak akkor, ha már belement, rég kiért volna belőle még mielött a másik odaért volna.
Szerinte az veszélyes amit én csinálok. Pedig nem száguldozok, igaz az 50-et nehezen tartom be ez tény, de nem az a tipikus menősködő b.rom vagyok, aki ledúrja a másikat az útról, de utálom mikor valaki tötymörög, mert szerintem az jobban baleset veszélyes, mert felidegesíti többit.
Meg ha megy az út szélén egy biciklis, inkább megy mögötte, mint h megelőzze, mert szerinte nem fér el. Közbe simán elférne és a biciklis se tudna kiesni elé.
Idegesít egy picit, mert úgy elnézném, hogy ő így vezet, nem érdekel, de az idegesít, hogy azt hiszi ő vezet jól én meg sz.rul
Ha nem akadályozom a körforgalomba haladót, akkor simán behajtok 30-40-nel, ahogy te. (Sőt, a kresz szerint az enyhe akadályozás is megengedett...)
És jó lenne, ha ezt többen így csinálnák, mivel ez a lényege a körforgalomnak. Ha nem lennének a pasidhoz hasonló mazsolák, akkor sokkal jobban lehetne haladni a körforgalmakban + üzemanyagtakarékosabb is.
Szóval szerintem is szerezz új pasit. :)
Elolvastam a rizsát is, de csak a kérdésre felelek:
Én úgy, ahogyan a körforgalom geometriája megengedi.
Ugyanis a körforgalomnak még csak kereknek sem kell lennie, s ami kerek, sem biztos, hogy körforgalom.
Pl. Budapesten a Kós Károly tér egy hatalmas, négy háztömbnyi, nagyjából négyzet alakú terület. És körforgalom.
De Csömörön van olyan, ami csak sima, 2x1 egysávos utcák kereszteződése. Semmi kiszélesedés, meg ilyenek. A közepére rajzoltak egy kört (minek), s kitáblázták körforgalomnak.
Lassúság, gyorsaság: Kit érdekel? Száz éve a vágtaló ló gyorsabb volt a leggyorsabb autónál. Vezessen mindenki úgy, hogy a biztonság legyen az első.
Fokozatok: Aki tud vezetni, az nem figyeli sem a pedált, sem a váltót. Ha azzal kell foglalkozni, s nem tanulókocsi, oktatóval, az elég gáz.
Nem vagyok valami nagy vezető, de gond nélkül megyek, s fogalmam sincs, mit csinálok közben.
Annyira ösztönös, hogy van, amikor kiállok az udvarból, megyek vagy két métert, s be vagyok kötve. Szórakozottságból. Reflex. Hogy ne kössem magam, mert minek, az a tudatos.
De mindennel így van ez menet közben.
"Ugyanis a körforgalomnak még csak kereknek sem kell lennie, s ami kerek, sem biztos, hogy körforgalom."
Utóbbira példa a Gilice tér, amit egy-két éve egyenirányítottak. Kör alakú tér, amibe a betorkolló utcákból csak jobbra tudsz befordulni úgy hogy a körben érkezőknek elsőbbséget kell adni. Tehát olyan mint egy körforgalom, de mégsem az. Körforgalmat jelző tábla sincs kirakva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!