Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Supermoto-t hogyan csúsztathatom?

Supermoto-t hogyan csúsztathatom?

Figyelt kérdés
van 50cc-s supermotom, és a hátsó fékkel nagyon könnyű csúsztatni. a nagyobb gépek gázfröccsre kipörgetik a kereküket,de logikus, hogy a kis köbtartalom miatt ezt nem várhatom el. ha pl. magas fordulatról 2 fokozatot visszarakok, beblokkol a kerék, de a motor elég furcsa hangot ad. ha így fogom használni, azzal tönkreteszem? esetleg, ha ez nem jó, akkor tudnátok valami trükköt?
2010. máj. 16. 23:31
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Igen, furcsa hangot ad és utána fel is bőg, ha minden igaz. Ezt motorféknek hívják. Az erőátvitel nem szereti a lökésszerű terheléseket, illetve a kétütemű motoroknak nem tesz jót a kis gázállás melletti magas fordulat. Igaz, ez inkább a hosszú lejtőn történő leereszkedésnél okoz gondot. Egyébként a módszer, amit leírsz, használható, szokták is alkalmazni csúsztatásra, csak kicsit finomabban. Gázra csúszást viszont ne várj el egy 50-estől, az sehogyan sem fog neki menni.
2010. máj. 17. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Esetleg egy kis homok/ kavics/ por/ víz segít kicsúsztatni a seggét... csak azé' óvatosan, nagyot lehet perecelni! ;)
2010. máj. 17. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

:D hát nagyot. tudom, hogy az a motorfék, csak olyan kerregős hangja van. nem pörög fel teljesen. multkor határba próbáltam ezt a visszaváltós módszert, de úgy vettem észre, hogy nemnagyon tettszett neki. a fékezéssel simán megy, csak ahhoz meg nemkell supermoto, hogy elfékezzem a hátsó gumit :D

amúgy 125ös már megcsúszik gázadással?

2010. máj. 17. 00:35
 4/7 A kérdező kommentje:
92%os: olvastam 1-2 kommentedet, tapasztaltnak tűnsz ezen a téren :) foglalkozol valami ilyesmivel?
2010. máj. 17. 00:42
 5/7 anonim ***** válasza:

Igen, foglalkozom vele, hol felhasználói szinten, hol úgy, hogy javítom is, mikro szükséges.

No de visszatérve a motorodra: a kerregés valószínűleg az erőátvitelből jön, ami így tiltakozik a hirtelen érkezett nagy terhelés ellen. A 125-ösöknél már van esély rá, hogy (megfelelő gumival) gázra megcsússzon, viszont ez erősen függ a motortól is. Egy vinnyogó kétütemű nem biztos, hogy képes lesz erre, mert annak a nagy teljesítmény ellenére is kicsi a nyomatéka (a kétüteműek - mint azt tudjuk - fordulatból élnek). Egy nyugodtabb négyütemű viszont a nagyobb nyomatékával meg tudja csúsztatni a kereket, mert itt pont arra van szükség. Viszont ha jók az útviszonyok (nem jól tapadó korzikai aszfaltról van szó, hanem a feljebb ajánlott vizes, poros, ilyen-olyan burkolatról), akkor egy ügyes, gázzal végrehajtott visszakapcsolás után van esélyed rá, hogy gázzal némiképp meglóduljon a hátulja. Csak nem kell gyorsan menni...

2010. máj. 17. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

125 is kevés hozzá.


Normál száraz betonon egy normális csúszához sok köbcenti kell.

2010. máj. 17. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
mindenkinek köszönöm a segítséget :)
2010. máj. 17. 20:22

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!