Valaki le írná, hogy kell motorral helyesen egyenesen szlalomozni?
Vannak tevékenységek, amelyek videóról, leírásokból nem tanulhatóak, csak a gyakorlásokon szerzett jó és rontott mozdulatokból áll össze a helyes cselekvéssor.
Aki nem tud kerékpározni, megnézhet bármennyi videót kerékpározókról, nem tanul meg biciklizni, de ha elkezd gyakorolni hosszabb-rövidebb idő után megtanul két keréken egyensúlyozni.
Lehetetlen kérsz!
Ha olyan válaszra vársz, hogy pl. második sebességi fokozatban, 25km/h sebességnél, 30°-os kanyarban, kb 8mm-t kel meghúzni az első fékkart, a biztonságos beforduláshoz, akkor ne is menj a motor közelébe. :(
És még akkor nem beszéltünk arról hogy poros az út -kicsit, közepesen vagy nagyon- esetleg szemerkél az eső vagy ömlik, továbbá mennyire mered megdönteni a motort, (mert akkor kevésbé kell elfordítani a kormányt)
Különben is, egy "hasalós" országúti vinnyogóval közlekedsz, vagy egy magasra húzott enduróval, talán hanyatt dőlős alacsony súlypontú chopperen billegsz?
Ha már megy az egyenes szlalom, utána mit lesz a következő kérdés, a görbe szlalom?
Tudod, valószínű hasznos és értelmes válaszokat kaphatnál, ha megfelelően kérdeznél.
Édes jó istenem! Valami nagyon nagy baj van, ha egyenes szlalomnak nevezi valaki a videón látható mozgást. Ez mitől egyenes?
Ilyenre egyébként forgalomban soha nem lesz szükséged, ha magad szórakoztatására kerülgeted a semmit, az meg szabálytalan és veszélyes.
Az ilyen gyakorlásnak a célja kizárólag a gép kezelésének elsajátításához kell. Én kocsival még tanpályán kezdtem. Ma nem tudom mi van. Ott is volt/van bóják kerülgetése. Az is csak a helyes kormányzás gyakorlására való.
Amennyire ki lehetett venni a képből, lábbal nem fékezett.
A képen látható manőverekhez általában csak hátsóféket használunk.Egyébként úgy általában nem nyúlunk bele első fékkel kanyarodás közbeni manőverbe. Sajnos leírást erről tényleg nem lehet adni, meg kell figyelni és adott ritmusban kell végrehajtani a gyakorlatot, elsajátítani lehet gyakorlás útján.
Sok ilyen van gyakorlat van, pl U forduló: Ha nem oldalra nézel egy adott pontra és nem csak a hátsóféket használod akkor sosem fog sikerülni. ( Persze bazi nagy forduló kör összejön, de egy 2 sávos úton nem fogsz tudni megfordulni )
Vagy pl a döntés nagyobb sebességnél: az emberi agy a 15 foknál nagyobb dőlésszöget is "hatalmasnak" érzékeli. El kell "hinned", hogy a motor képes a manőverre és akkor tudsz lábtartóig dönteni.
Vagy az egyik legfontosabb: a motor arra megy amerre nézel. Nehezebb mint gondolnád, a kezdők legtöbb balesete ebből adódik, besokal a kanyarban és ösztönösen rossz irányba néz ( azt nézi hova nem akar menni, persze susnyás a vége ).
#7!
Ha megnézed a videó azon részét amikor a kamerától távolodik, akkor tisztán látod, hogy minden rádöntés kezdetekor fölvillan a féklámpa.
A szembejövő részen látod, hogy mindkét kezén zárt ujjakkal fogja a kormányt vagyis nem vált és nem használ első féket
Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a kanyarok megkezdése előtt, rálép a fékpedálra, azaz csak a hátsóféket használja.
Bocsi..........
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!