Ti milyen "aranyszabályt" jegyeztetek meg a kuplung használat kapcsán?
Még csak a második gyakorlati órámon vagyok túl, de bevallom erre rohadtul nehezen áll rá a lábam. Le is fullasztottam párszor a kocsit és egyenlőre csak akkor ment jól, ha nagyon lassan csináltam mindent.
Egyenlőre nagyon kényesnek érzem a kuplung kezelését.
Milyen tanácsotok lenne, hogy ezt könnyebben el tudjam sajátítani? :)
(Bár volt, hogy mindent jól csináltam egymás után, de aztán mégis jött a baki, stressz, stb. Így mégis van bennem némi keserű érzés is.)
Az elsővel 80%-ban egyetértek!
De én azt mondanám amikor megvan a fogási pont és adtál gázt,akkor egy pöppet engedd a fogási ponton túl és akkor csúsztasd.
Mert ha a fogási ponton adsz gázt akkor a nyomatékátvitel megtörtént tény,de ha közben lassan még tovább engeded fel egy kicsit akkor fokozatosan egyre több nyomatékot adsz : nincs károsodás mintha leugranál,hanem szépen nyomatékgörbét adsz.
Nagy aranyszabály : Nem leugrani a kuplungról.
Mert ha az egészet neki csapod a lapnak akkor kuplungtárcsától elkezdve kinyomótárcsáig ,kinyomócsapágyig vagy 5-10 dolgot megölhetsz néhány ezer kilóméter alatt...
Tehát ahol lehet csúsztatás szintje legyen meg és nem leugrani és csattintani a kuplungot.
Visszaváltásnál vagy teljes mértékben csúsztass vagy adj pici gázt,hogy kiegyenlítődjön a fokozatok közötti fordulatkülönbség és úgy engedj rá (de még úgy se leugorva).
Felváltásnál szintén ne csapd neki,csak engedd neki...
Érezni fogod .
Köszönöm a válaszokat/segítséget!
Tudom, senki sem így születik, hogy tudja. :) Sajnos alapvetőleg nem vagyok egy türelmes ember, főleg magammal szemben. Leginkább ezért tettem fel ezt az egész kérdést. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!