Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti milyen "aranyszabályt"...

Ti milyen "aranyszabályt" jegyeztetek meg a kuplung használat kapcsán?

Figyelt kérdés

Még csak a második gyakorlati órámon vagyok túl, de bevallom erre rohadtul nehezen áll rá a lábam. Le is fullasztottam párszor a kocsit és egyenlőre csak akkor ment jól, ha nagyon lassan csináltam mindent.


Egyenlőre nagyon kényesnek érzem a kuplung kezelését.


Milyen tanácsotok lenne, hogy ezt könnyebben el tudjam sajátítani? :)


(Bár volt, hogy mindent jól csináltam egymás után, de aztán mégis jött a baki, stressz, stb. Így mégis van bennem némi keserű érzés is.)



2017. máj. 19. 11:39
 1/4 anonim ***** válasza:
40%
Elinduláskor csúsztatni kell gázadással. Sok helyről fogod azt hallani, hogy jajj, nem szabad csúsztatni, mert elkopik, meg ilyenek, de nem. Normális elinduláshoz csúsztatni kell több ideig. Mindenkinek nehezen megy elsőre. Valahogy úgy próbáld, hogy elkezded engedni fel a kuplungpedált, és pont mikor a fogásponthoz érsz, akkorra adj gázt, a kuplungot pedig tartod vagy 2-3 másodpercig, utána pedig lassan érzéssel felengeded, nem leugrasz róla. Ha érzed hogy nagyon esik a fordulat, és le fog fulladni, hamar visszanyomod a kuplungot padlóig, és akkor meg lehet menteni a lefulladástól.
2017. máj. 19. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Az elsővel 80%-ban egyetértek!

De én azt mondanám amikor megvan a fogási pont és adtál gázt,akkor egy pöppet engedd a fogási ponton túl és akkor csúsztasd.

Mert ha a fogási ponton adsz gázt akkor a nyomatékátvitel megtörtént tény,de ha közben lassan még tovább engeded fel egy kicsit akkor fokozatosan egyre több nyomatékot adsz : nincs károsodás mintha leugranál,hanem szépen nyomatékgörbét adsz.


Nagy aranyszabály : Nem leugrani a kuplungról.

Mert ha az egészet neki csapod a lapnak akkor kuplungtárcsától elkezdve kinyomótárcsáig ,kinyomócsapágyig vagy 5-10 dolgot megölhetsz néhány ezer kilóméter alatt...

Tehát ahol lehet csúsztatás szintje legyen meg és nem leugrani és csattintani a kuplungot.

Visszaváltásnál vagy teljes mértékben csúsztass vagy adj pici gázt,hogy kiegyenlítődjön a fokozatok közötti fordulatkülönbség és úgy engedj rá (de még úgy se leugorva).

Felváltásnál szintén ne csapd neki,csak engedd neki...

Érezni fogod .

2017. máj. 19. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ezt nem igazán lehet szerintem így leírva megtanulni, sokat kell vezetni és előbb-utóbb ráérzel. Nyugi, az elején mindenki lefullad, bele kell jönni. Minél több időt töltesz a kormány mögött, annál jobban ráérzel, hamarosan teljesen észrevétlenül fogsz kuplungolni!
2017. máj. 19. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat/segítséget!


Tudom, senki sem így születik, hogy tudja. :) Sajnos alapvetőleg nem vagyok egy türelmes ember, főleg magammal szemben. Leginkább ezért tettem fel ezt az egész kérdést. :D

2017. máj. 19. 12:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!