Melyik nemzetiségű autók a legmegbízhatóbbak?
Arról hallottam már, hogy a japán és a német kocsikat csinálják meg legjobban, és az olaszok meg a franciák a 'legrosszabbak'. De mi a helyzet a svéd, spanyol kocsikkal?
a ti véleményetekre, tapasztalataitokra vagyok kíváncsi.
köszi a válaszokat!
"Arról hallottam már, hogy a japán és a német kocsikat csinálják meg legjobban, és az olaszok meg a franciák a 'legrosszabbak'."
Barátom, ez sztereotípia és népmese!
Én alattam már állt meg rendesen szervizelt VW Crafter úgy hogy se előre se hátra. De volt olyan hogy a Renault Trafikkal megtettem Budapest-Szeged-Stuttgart-Budapest egy hét alatt hogy tankoláson kívül nem volt semmi hozzányúlni valóm, ez tavaly nyáron volt mikor elég szélsőséges trópusi idő volt.
Spanyol autó már gyakorlatilag nincs. A Seat volt az, amíg meg nem vette a VW csoport, azóta a Seat gyakorlatilag az utolsó csavarig VW, csak más logóval.
A svédek is nagyjából ugyanez a kategória: a Volvot ugye megvették a kínaiak, a Saab pedig csődbe ment.
ÉS igen: a japánok és a németek a legmegbízhatóbbak általánosan, plusz itt említeném a dél-koreai gyártókat (KIA, Hyundai), akiknek szép lassan sikerült utolérniük a japán minőséget.
Franciák még mindig szarok, de fejlődnek, olaszok még mindig vicc kategória.
Nagyon régen lehetett a német autó jó autó.
Minden felől az jön hogy az árához képest sokkal rosszabbak mint szabadna lenni. De olyan hogy NÉMET vagy FRANCIA autó nincs már egyáltalán. Mindegyik kooperációba készül. Nekem francia autóm van , és minden alkatrész amit láttam benne az Bosch, Siemens, Beru, Denso, Pierburg,. A féktárcsák pedig angol gyártásuak.
De még ez se mond semmit mert a Bosch-nak is van gyára például magyarba is, meg az egész világon, akár a Siemens-nek is. Az ülések olaszba készülnek, de az üléshuzatot itt magyarba csinálják. (Szolnok). Nagyon sok vezetéket , kábel köteget törökbe gyártják.
Ami talán franciába készült az a gumi (michelin) és a kaszni.
A gumi az nagyon jó minőségű azt tudja mindenki, a kaszni pedig 3 opelt túl él, nem rohad szét 10 év alatt.
De nagyon sokat tudnék irni a nagy német minőségről is .
Csak egy a sok közül.
Egy vállalkozónak volt Mercedes 318 dobozos autója több is. Na ezek közül rövid idő alatt 3 motorba eltört a főtengely. Meg állapitotta a Merci szerviz hogy ez azért következett be mert a sofőr rosszul váltott sebességet.!!! Mindegyikbe !
Igazabol ennek a kerdesnek igy azert nincs ertelme mert nins már olyan hogy német francia olasz stb auto.....
Mar minden gyar kulonbozo beszallitokkal van szerzodve akikbek a vilag minden tajan van gyáruk stb stb......
De ha nagyon kéne egy sztereotipia akkor azt mondanam a japan benzinesek legendák,pont mint a német dízelek!
#1
Wow, egy olyan vassal ami arra lett kitalálva hogy folyamatosan menjen és ezzel termeljen pénzt, te elmenték egy ekkora távot hiba nélkül? Egy Reanult-tól ez csoda, de egy normális autótól ez teljesen alap követelmény.
Egy hét alatt hogy csináltad amúgy? Tolattál?
Én a 20 éves benzines japán hulladékomba beülök, lenyomom ezt a távot, majd kiszállok anélkül hogy baja lenne. ;)
"Ami talán franciába készült az a gumi (michelin) és a kaszni.
A gumi az nagyon jó minőségű azt tudja mindenki, a kaszni pedig 3 opelt túl él, nem rohad szét 10 év alatt."
A fenti két mondatban több tévedés is van!
Michelin gumim van. Rajta virít a "made in Germany" felirat. Úgyhogy nem 100%, hogy francia a tiéd sem.
A gumi egyébként tényleg jó. Nagyon jó a tapadása, de 5 év elteltével már mikrorepedések jelentek meg rajta. Nem aszalom kint a napon, és nem áztatom kint az esőben a kocsit, úgyhogy ennél ticsit többet vártam tartósságban. A profil még bőven meglenne, de még idén használom, utána megy a kukába.
12 éves 2005-ös Opelem van, 275.000km-rel. Nyugodtan átnézheted nagyítóval, garantálom, hogy a kipufogócsövet leszámítva egy rozsdapöttyöt sem fogsz rajta találni. Nem véletlenül készült már akkoriban is full galvanizált karosszériával!
De ha már rohadás, egy F Astrához hasonlítsuk a korabeli 90-es évek francia autóit, ne a mostaniakat, mert annak semmi értelme.
#6, nem volt jó ötlet az f astrához hasonlítani a korabeli francia autókat, mert pl az akkori peugeotokon nem nagyon találsz rozsdát.
De még a Renaultok se rohadtak annyira.
Aztán lehet, ez amiatt van, mert nem nyomnak annyi km-t beléjük, az opelok motorjai eléggé jól bírják a kiképzést.
Amúgy a peugeotoké is, csak az üa ellátó rendszerekből hajlamosak a leggagyibbat rárakni.
# 8, nem is az volt a célom, hogy a francia autókat fikázzam.
Arra próbáltam rámutatni, hogy almát az almával, körtét a körtével hasonlítsuk össze!
A mostani farncia autókat a mostani Opelekhez hasonlítsuk! A 10 évvel ezelőttieket a 10 évvel ezelőttiekhez. Ne általánosítsunk, hogy az Opel 10 év alatt teljesen szétrohad! Én még nem láttam 10 éves H Astrát, 8 éves J Astrát, 11 éves D Corsát, 9 éves Insigniát normál használat mellett tömegesen szétrohadva. És ne a valóban rohadásra hajlamos 20 évvel ezelőtti még galvanizálás nélküli F Astrához hasonlítsuk! Csak ennyi lett volna a mondanivalóm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!