Hajtókar csapágy cserekor elég csak azt cserélni vagy mindenképpen kell csiszolni a főtengelyt is?
a kocsimnak van egy olyan baja hogy 2000 fordulat után hallani leginkább egy ilyen kis kattogó/csörgő hangot! olajnyomás mérés is megvolt és hát alapjáraton 0.7 az nem olyan sok... gondolom ez összefügg a hajtókar csapággyal és szeretnem kicseréltetni őket amíg nem késő! lehet tehát őket csak magukban is cserélni gyári méretre?
(kopogás vagy hasonló durva hangok nincsenek tehát nem lehet olyan komoly a baj még! )
Nem venném biztosra, hogy összefügg a kettő. Mármint nem egy az egyben következik.
Szét kell szedni aztán megnézni, mérni a főtengelyt meg a csapágyakat és egy szakértő el tudja dönteni majd, hogy mit kell csinálni, cserélni
Normális szerelő nem fogja ezt így elvállalni.
Meghallgatja és megmondja merre indulj. Lehet, hogy csak a szivattyút kell javítani, cserélni aztán kész. De az is lehet, hogy fel kell köszörülni a főtengelyt stb stb.
Tényleg nincs értelme így látatlanban találgatni
Természetesen kicserélheted gyári méretre, de ha kopott a csap átmérő vagy ovális vagy hordós akkor nem sokat javítasz a helyzeten.
Sok minden adhat kattogó/csörgő hangot egy motorban.
jobb ha szerelő megkeresi a hibát,(hibákat) lehet ott több is.
Alapjáraton 0.7 az jó is lehet.hideg vagy nagyobb viszkozitású olajjal magasabb olajnyomás alakul ki.
azóta beszéltem egy szerelővel jó fej volt nem szolt be ő is azt tanácsolta hogy kicserélhetem ha tudom javulhat a dolog :) szóval 5500 forint kb a csapagysor annyit megér meg ha értelmetlen is! amúgy találtam egy videót amin tökéletesen hallatszik hogy milyen hangról beszelek! az meg, hogy ez nem hidrotőke na az is tuti :)
az alapjárati 0,7 bar az pont szabványos.....ha tudjuk a motor(olaj)hőmérsékletét.(is)
ha mindenáron csapágycserére vágysz, akkor tedd, de így értelmetlen...ugyanis a főtengelyt köszörültetni kell egy mérettel lejjebb. ehhez kell a passzoló méretű csapágysor.
Ezt összerakod, és ekkor olyan lesz, mint újkorában.
A szivattyúcserét feljtsd, mert az alapjárati 0,7 azt mutatja, hogy jó a szivattyú..
na ezt a sok okosságot teázás közben írtam. még okosabbat csak akkor mondhat bárki is, ha látja a motort(főleg szétszedve)
A lényeg, hogy csak együtt csináld a csapágycserét főtengelyköszörüléssel.
a sufnituning lényege, hogy jó sűrű olajat töltenek a motorba(20W50 Botond) aztán a hang eltűnik..
...de mint tudjuk, folyékony motorszerelő nincs.
hú de sok okosat írtam...
(amúgy előttem már leírták a lényeget.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!