Melyik autót vegyem? Citroen xsara picasso, vagy skoda octavia 1 facelift? Mind a két autó 2005-ös példány, benzines. Melyikkel járok jobban?
Lüke franciaelleensek! Hát persze, hogy a Citroent!
a Picasso egy gyönyörű autó. Octavia sehol nincs melette dizájnban!
Jah marha szép... :D
Azt vedd amelyik jobban tetszik/ jobb állapotban van.
Olyan szinten hányadék az összes francia autó futóműve és elektronikája, hogy az már-már használhatatlan!
Ha jót akarsz magadnak kedves kérdező, a francia autókat olyan messzire kerüld, amilyenre csak lehet!
abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy mindkét típusból van nálunk, asszonyé a xsara picasso (2007-es, 1.6 benzin, legutolsó széria), az enyém pedig octavia 2, 2005-ös, 1.6 FSI benzin - tudom ez nem pont octavia1, de sok a közös bennük.
A picassóban kb 65 000 km van (ezt mindet mi raktuk bele), a scsodában 235 000, apukám taxizott vele egy ideig (én kb 5 ezret mentem vele az elmúlt 9 hónapban).
Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya is.
Néhány vélemény: A feleségem nem szereti, hogy a skoda alacsony, a picassoban kényelmesen ül mint egy fotelben és nem gond kiszállni. Mindkettőnk szerint jobb a skoda kormányszervója - pár hónap kihagyás után a picassot vezetve először azt hittem, elromlott a szervo :)
A picassoban tetszik az alkonykapcsolós fényszóró (sötétben automatikusan kapcsol). A picasso gyári hangrendszere csapnivaló, a skodáé sokkal jobb. Fogyasztás: picasso 9-10 liter körül, skoda 8-9 liter, városban mindkettő. Raktér nagyjából ugyanakkora, a picassot talán jobban lehet tömni, ha kiveszed a kalaptartót. A picasso hátsó ülésén nagyobb a hely, a gyerekülésben a törpe illetve mellette 2 nagyobb gyerek kényelmesebben elfér, a skodában csak szorongva.
De nyilván az alapján kell majd döntened, melyik mennyire van lelakva. Mindkettőt aránylag olcsó szervizelni, fut belőlük elég sok, így akár bontóból is lehet hozzá szerezni alkatrészt. Nagy problémám egyikkel sem volt még, kopó alkatrészek cseréje stb. A skoda csomagtartó ajtó alján kicsit rozsdásodik, gondolom ez annak köszönhető hogy le lett verve a festék. A picasson nem láttam még semmi rozsdára utaló jelet, igaz az csak 9 éves még. A francia autókra jellemző a ragasztott üléskárpit, ott ha elkopik a szivacs akkor a rugó kilyukaszthatja a kárpitot. A mi picassonkban a sofőrülés gyanúsan dudorodik szélen, valószínűleg ott lesz ilyen gondunk hamarosan.
Mindent összevetve én talán a skodát választanám, ha választani kellene, de nyilván szempont az utasok száma is - ha öten vagytok mint mi és sokat utaztok együtt, akkor a picasso kényelmesebb lehet.
Érdekes, amit a 6-os válaszoló ír, hogy a francia autóknak annyira rossz a futóműve meg az elektronikája.
Erről az én 207-esem semmit nem tud. Te normális vagy egyáltalán? A francia autóknak LEGENDÁSAN JÓ a futóműve, ezt az elektronikai hulladék sárdobálózást meg már be kellene fejezni, de sürgősen, mert mára már nincs alapja. Mit gondolsz, ezekbe a német prémium limuzinokba mennyi elektronika van. Tele vannak vele.
Még azt is megmondják, mikor hagyhatod el a sávot, táblát felismer, ez egyszer megbosszulja magát s ott áll le, ahol vagy. Még ezután meri szidni is valaki a franciákat? Az enyémben csontegyszerű fedélzeti komputer van, minimális elektronika, 10 éve semmi meghibásodás, csak olajcserék, 9 év alatt egyetlen akksicsere, izzócserék pár száz forintokért.
Múltkor egy több milliós Opel ott hibásodott meg a házunk előtt, az öreg tulaj a motorháztető felnyitásán
túl semmit nem tudott tenni, csak aggódva rohangált fel s alá, de a sárga angyaloknak is több mint 1 órájukba telt, mire be tudták indítani, de a német az aztán nem megy tönkre meg csak az a minőségi. Hát jelentem, hogy a 207-es megbízhatóságban egy jobbfajta Mazda, Honda, Corolla szintjén van, kész, vitának nincs helye, de ezek TÉNYEK. A Peugeot a világ második legrégibb autógyártója, ezt sem szabad elfelejteni, a németek sok ötletet loptak a franciáktól. A fosvágen, az Audi stb. még sehol, lassabban írom, hogy a gyengeelméjűek is megértsék, S E H O L nem voltak, amikor a Peugeot már bizony automobilokat gyártott.
Itt áll a garázsban egy Renault Clio.
6 milla volt, most 17 E km van benne. Úgy nyikorog, mint állat minden egyes katyunal! Ez minden csak nem jó futómű.
A hatso ablaktorlo nem mukodik, stb. Soha többé franciát!
A saját bőrünkön megtapasztaltuk, hogy francia autót nem veszünk. Nagybátyámnak Peugeutja van (szintén új).
Azon az esoszenzor állandóan szar. A futóműve annak is nyikorog! Mindez egy Passaton nem jelentkezik!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!