Mit jelentenek a sebességváltóknál a 61 : 18 = 3.389?
EBF váltóm van, most kisebb vagy nagyobb aránynak kell lenni hogy ha hosszabb fokozatok kellenek?
Fogak száma és az áttételi arány.
Kisebb arány kell.
Ez egy arányszám, ha 1 feletti akkor a behajtó fogaskerék többet forog,mint a kihajtó, ha 1 akkor ugyanannyit, ha 1-nél kisebb akkor meg kevesebbet. Ez igaz a fokozatokra is és a végáttételre is ( te a kérdésben a végáttételt/differenciálművet emelted ki ).
Lényegében igen, minél kisebb az arányszám, annál hosszabb a fokozat. Ha hosszabb váltót szeretnél akkor kisebb 5.-re van szükséged vagy kisebb végáttételre. Mivel az EBF alapból TDIhez volt, attól hosszabb áttételt nem valószínű, hogy fogsz találni.
Nem mondom, hogy 50-re és városba, de a haladásnak feltétele a teljesítmény. A 110 lóerő az a max amit ki lehet csikarni egy gyári motorból, de ezt is csak 1 ponton, a többi fordulatszámon gyengébb. 160-nál majd 3500-at forog az a motor, ahol elő tudsz belőle csalni 92 lóerőt. Ha átvariálod hosszabb áttételre, akkor még ennyi teljesítményed sem lesz: 3000-nél 85 ló, 2500nál meg 73 lóerő. Ennyi szerinted elég lesz a 160-as tempóhoz?
Az erősebb motorok alacsony fordulaton is erősebbek, ott azért lehet hosszabb áttételt alkalmazni. A 180lovas 2,5 V6 TDI például közel 130 lovat ad le 2000-res fordulaton.Azzal pl 2850-es fordulaton tudsz menni 160-at,ott ezen a fordulaton rendelkezésre áll ~155 lóerő, ezért tudja vinni a kasztnit halkabban (ugyanezen a fordulaton nálad van 82 lóerő).
A 110 lovas TDI normális közlekedésre készült és nem arra, hogy te 180-nal tempózzál az autobahnon napi 2-3 órát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!