Jó választás a BRISK gyújtógyertya és ENEOS 0w20 motorolaj japán autóba?
Sokáig dízel autóztam, így szerény már a tudás táram a gyújtógyertyákat illetően.
Az autó egy 2011-es SUZUKI Sx4 4x4-es. Most lesz esedékes a gyertya és olaj csere.
Mivel már sok olajat és gyújtógyertyát hamisítanak, (NGK, CASTROL) nem szívesen választok ezek közül. Így esett a választásom a 0w20-as ENEOS-ra, ami viszkozitás a gyári előírás is. Bár előző tulaja TOTAL 7000 olajjal járt, a szerviz számlák ezt bizonyítják, ami rész szintetikus és 5w30-as.
Viszont a gyújtógyertyákkal kapcsolatosan iridiumos az előírás, ilyen is van benne. SILFR6A11
Kacérkodok a BRISK EVO gyertyával [link] pólusú), valamint annak iridiumos gyertyájával is [link] ami egy pólusú.
Olvastam, hogy a kapálógépektől a versenymotorokig széles körben kiszolgáló a BRISK márka.
Igaz, hogy a sok pólusú választása inkább verseny, de legalább sportos körülmények közt megfelelő választás?
Mit választanál Te, amennyiben hozzá értő vagy?
Vagy 25 éve volt egy Kadett GSI-m abban használtam ha jól emlékszem 4 vagy 5 pólusú gyertyát, ami komoly üzemanyag megtakarítást hozott.
Tehát Te mit választanál?
Innen rendelj NGK (!) gyertyát:
Eddig mindig eredetit kaptam tőlük. Honnan tudom? Egyrészt semmi gond nem volt velük másrészt a neten ennek a témának komoly irodalma van. Ez csak kis képes nézegetni való:
Ha 0W-20 az előírt olaj viszkozitása akkor azt használd. Nem rossz azért az 5W-30 sem, általában ezek nálunk már nem félszintetikusak. (Amerikában ásványi is létezik belőle) De ha nem fullszin, azzal sincs gond, csak hamarabb le kell cserélni, legalább évente vagy max 10000 km-nél.
Ha nem előírt a több pólusú gyertya akkor nem szabad azt használni meg felesleges is, ez nem okoz semmilyen megtakarítást a fogyasztásban, sőt ronthat is rajta.
én elmagyarázom: ha van egy pólusod, akkor azon (jó keverékképzést feltételezve) mindig lesz egy darab jó nagy szikrád. Ha van több pólusod, akkor alapvetően azon is egy darab nagyobb szikra fog keletkezni, de ez nem törvényszerű. Bizonyos esetekben áthúzhat egyszerre két pólus felé is, ami nem fogja rendesen begyújtani a benzin-levegő keveréket. A több nem mindig jobb, pólusok tekintetében meg főleg. Egy keverékolajozású kétütemű motor esetén talán lehet előnye, de azt is csak rendesen be kellene állítani, hogy ne köpje be a gyertyát. Nekem az MZ-s korszakomban sem vált be a 4 pólusú gyertya. Az ilyen hiperszuper irídiumos gyertyákkal sem fogsz csodát elérni, csak sokkal, de sokkal tovább maradnak üzembiztosak. Persze jobb is, hiszen a vékonyabb elektródán számottevően jobb lesz a szikra képe, ami biztosabb gyújtást eredményez, de komoly(!) megtakarítást nem fog okozni, ahogy a lovak sem fognak túlzottan megszaporodni.
A 0W20-as olaj viszont bátran használható, bár mivel te sem ismered az előző tulaj vezetési szokásait, ezért az első időkben ajánlatos gyakran nézni az olajszintet! Pont a "kíméletes" nyugdíjas vezetők tudják a legjobban széttiporni az autót, hiszen sokuknak már elég érzéketlen a lába, és hidegen is nagy gázzal indulnak. Hidegen meg ez a lehető legrosszabb forgatókönyv, ami a motorral történhet.
Elvileg az Eneos 0W20-al töltötte a Suzuki gyárilag is a kocsidat, szerintem jobbat nem is nagyon tudnál választani bele.
Gyertyában NGK, Beru, Denso stb... Ha az Eneos-t a Szakál Metálnál veszed meg, akkor ott biztosan kapsz eredeti gyertyát is a kocsihoz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!