Nemrég vettem egy Yamaha Tzr 125 gyorsasági motort, és ha mindenigaz, akkor hengerfejes. mik ennek a tünetei, milyen kárt tehet a blokkban?
arra lennék kiváncsi, hogy ha tényleg hengerfejes a motor, akkor annak mik a tünetei,illetve hogy lehet rendbehozni..
új hengerfej,vagy lehet javítani rajta?
ha igy van használva a motor akkor a blokknak lehet baja?
+ infó a tünetek, kocsira van, de motornál is hasonló a helyzet, forrás: Racing bazár:
A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél), és főleg meleg újraindításnál gőzöl (Ok: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon. Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort , a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. Előfordulhat ilyenkor hogy az indító motor indítás közben "megtorpan" vagy meg is áll!)
-A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger (Ok: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent)
-Gyakori gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél (Ok: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is , hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi)
-Gyakori hűtőfolyadék forrás (Ok: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma)
-Nagy nyomás a hűtőrendszerben (kipufogógáz-szag a kiegyenlítő tartályból) (Ok: ebben az esetben a motor égésterében lévő nyomás szintén pl. repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a hűtőrendszerbe. Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért , hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben . Vigyázat !! Ilyenkor már kb. 100 Celsius foknál már forrhat a hűtőfolyadék !!!)
-„Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el). (Ok: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le pl. az olajbetöltő nyílás sapkáján)
Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán) (Ok: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a "motorolaj" szint is megemelkedik)
-Teljesítményvesztés (gyenge motor)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!