Hol juthat olaj a motor égésterébe?
Felsorolás jelleggel, milyen úton-módon juthat be 4hengeres, 16szelepes sima benzines motor hengereinek égésterébe a motorolaj?
Ha pluszban tudjátok, melyik opciót miként lehet diagnosztizálni, vagy akár javítani is azzal jelentősen meggyorsítanátok a dolgom.
Köszönöm! :)
Általában az olajlehúzó gyűrű és a henger fala között. Nem zár rendesen, így nem "húzza le", hanem átereszti. Tipikus tünete a kékes ("Trabantos") füst a kipufogóból. Klasszikus motorkopás, vagy a gyűrű, vagy a henger fala (vagy mindkettő) elkopott. Motorfúrás (motorfelújítás) lesz a vége. Örülj neki, hogy nem a főtengely és/vagy hajtókar csapágyak mentek ki, mert akkor olajnyomásod se lenne, amitől rövid úton megszorul a motor.
Esetleg a kartergáz jut be az égéstérbe, de a kopás lesz a baj, szerintem, majdnem 100%.
Vidd el egy szakihoz, és az autó értékét tekintve (ill. az eszmei értékét tekintve, amit esetleg számodra képvisel) mérlegelj, hogy megcsináltatod-e vagy kuka. Én az autóm piaci értékének a többszörösét locsoltam bele pár éve, mert számomra annak az autónak eszmei értéke van, nincs az a pénz vagy élethelyzet, hogy megváljak tőle (holott nem használom már jópár éve, annyit megy csak, hogy elmegyek vele a szerelő haveromhoz, aztán műszakira, majd visszateszem a garázsba, ez kétévente olyn 300 -igen, háromszáz- kilométer) :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!