Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől merül az akksi?

Mitől merül az akksi?

Figyelt kérdés
Tegnap nyitott ajtóval hagytam az autót véletlenül pár órára. Ugyan lekapcsolja az elektronika a belső világítást, de mégis csontra lemerült az akksi (3.75 V). Most töltöm, de közben annak az okát keresem hogy miért van kb 13A áramfelvétel úgy hogy a kulcs nincs a gyújtáskapcsolóban és ezt az áramerősséget az akksi negatív pólusa és a (egy) testpont között lehet mérni. Már az összes általam szóba jöhetőnek gondolt áramkör biztosítékát kiszedtem. A motorvezérlő csatlakozóit, a generátorról jövő vezetéket leszedtem. Semmi eredmény nem szakad meg az az ominózus áramkör. Egyébként minden működik, központi zár, belső világítás, és indul a motor. Mitől lehet ez? Ha zárlat van az áramkörben akkor miért nem megy ki a biztosítéka? Ha fogyasztó működik akkor miért nem megy az tönkre? 12Vx13A vagyis kb 150W teljesítményt vesz fel most valami, és nincs égett szag, nem melegszik semmi.
2017. ápr. 2. 15:20
 1/5 anonim ***** válasza:
13A a test meg a negativ polus kozott? Azt hogy?
2017. ápr. 2. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ahogy az 1. irja, értelmezhetetlen a kérdésed.
2017. ápr. 2. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Hát ez az! Azt meg hogy? Elvileg ugye ha megszakad az áramkör (az akksi sarujának lehúzásán túl) akkor nem lehet feszültséget mérni a negatív pólus és a testpont között. Na de ha nem szakad meg és a pozitív saru fent van, akkor egészen a testpontig zárt az áramkör még akkor tehát a testpont lényegében megfelel az akku pozitív pólusának. Vagyis ilyenkor mérhető feszültség(különbség) a testpont és a negatív pólus között. Nem tudom mi ezen az értelmezhetetlen... Vagy akkor még jobban leegyszerűsítem: Miért zárt az áramkör ha (elvileg) semmilyen fogyasztó nem működik?
2017. ápr. 2. 18:15
 4/5 anonim ***** válasza:

"ezt az áramerősséget az akksi negatív pólusa és a (egy) testpont között lehet mérni."


"akkor tehát a testpont lényegében megfelel az akku pozitív pólusának. Vagyis ilyenkor mérhető feszültség(különbség) a testpont és a negatív pólus között. Nem tudom mi ezen az értelmezhetetlen..."


Az az értelmezhetetlen, hogy egyszer áramerősségről hadoválsz, máskor pedig feszültségről!


A test sose "felel meg" az akku pozitív pólusának, hiszen a mai autók 99,99%-a negatív testelésű, vagyis az akku negatív pólusa közvetlenül a fémvázra van kötve.


A 13A elég bnagy áramerősség, az már rendesen szikrázik ha leveszed vagy felteszed valamelyik akksi sarut.


Na szóval hogyan is van ez a dolog?

2017. ápr. 2. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Jó, oké, hadoválok... Szóval akkor még egyszer...

Ha egy áramkörben áram folyik akkor lehet mérni feszültséget (fogyasztóval párhuzamosan) és áramerősséget is (sorosan). Na én mind a kettőt tudok mérni az említett helyen, vagyis a testpont és az akku negatív pólusa között (saru lent). Na ez miért van? Normális ez?

2017. ápr. 3. 08:53

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!