Megrázott a gyújtás kábel. Talán rossz a kábel?
Alacsony fordulaton, gázadásra megtorpan egy másodpercre. Magasabb fordulatszámon meg néha erőtlen. Alapjáraton ha gázt adok, megakad majd felpörög ugyan úgy mint amikor a zöld lámpánál elindulva egyet ránt (megtorpan).
Gondoltam a gyújtással lehet gond vagy a karburátorral. A karburátort most újíttattam fel az alapjárattal nincs is gond (eddig azzal is volt). Le akartam ellenőrizni nem-e valamelyik kábel rossz, lehúztam balszélsőt és elkezdett rázni, szerintem ez nem normális. Lehet hogy ezért van a megtorpanás is? A többi kábelt nem próbáltam (nem esett jól amikor megrázott)
Fiat Tipo 1,4 1991 karburátoros 159.A2 motorkód





Ha lehúzod menetközben akkor lehet normális, max. te nem, hogy ilyent csinálsz. :)
Akkor van gond, ha üzemszerű állapotban is ráz, vagy áthúz valahol.





Azt hogy ilyenkor normális is lehet, komolyan írtam: mert ugye mivel lehúztad, így megszünt az áram számára a könnyen járható út, a pár tized mm-es hézag, így arra megy amerre a lekönnyebb utat találja.
A torpanás nekem nem tünik tipikus gyújtás hibának, akkor inkább dadogni szokott.
Viszont amit írsz, hogy lehúzol egyet és nem változik a hangja, az meg arra utalna. (mármint ha pont azt húzod le, amelyik nem jár)
Maga a torpanás egyébként tipikus gyorsítófúvóka szindróma.





szóval akkor a karburátor "felújításkor" kihagyták a fúvókák átnézését. Karburátor tisztító benzin adalék ki tudja takarítani? Én nem szedném szét a karburátort de hirtelen szervizbe se szeretném most vinni.
Azt még mindig nem jön, hogy elhiggyem, hogy egy szigetelt kábelen keresztül meg kell csapjon az áram.





Igazából szerintem sem kéne hogy megcsapjon, de ez sok mindentől függ. Mondjuk ha cseréled, azzal ártani nem fogsz.
A karbikkal én azóta óvatos vagyok, amióta egyik haveromnak pierburg karbival volt szerelve a régi opelja, és hiába értettem a k-jetronic injektorhoz, ez a karbi ahhoz képest űrtechnika volt.
Elvittük a "karbi pápához", ő mondta, hogy jah, ebben kalibrált furatok vannak, nem lehet csak úgy gányolni. Ő valami vegyszerrel kezelte, azt monta hogy ha nem jobb, akkor jobb ha belepróbálunk pár bontottat. Így is lett. Milyen karbi van ebben, valami weber?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!