1.2 HTP Skoda Fabiába ti milyen motorolajat raktok? Én eddig Valvoline Max Life 10w40-et raktam. Azt mondják a Valvoline gagyi márka. Hát nem tudom.
"Akkor mi van, ha az a fabia már túl van 200e km-en és a gyűrűk nem húzzák magukkal az 5w-s olajat maradéktalanul?"
A "W" előtti szám a hideg oldali viszkozitást jelöli. Az pedig MINDIG túl nagy. Mert az olajat nem tudják minden hőfokon ugyanolyan viszkozitásra csinálni, logikus, hogy a már üzemmeleg motorhoz fogják igazítani, hiszen ott üzemel többet, jó esetben.
"A gyári kompresszió mértékéből már az elején világossá válik, hogy javasolt neki a magasabb viszkozitású kenőanyag. "
Mi köze a kompressziónak az olajhoz?
"Leszögeztük, hogy a 10W nem azt jelenti, hogy sűrűbb. Ezáltal ugyanúgy fel fogja küldeni mindenhová az olajpumpa mint a véknyabb olajat. "
De igen, azt jelenti, csak ezt hivatalosan nem így mondják a fizikában: [link]
Látni is egy 0w30 és egy 10w40 közti különbséget ha kiöntöd, belenyúlsz, metapogatod, hogy melyik a sűrűbb.
A másik, hogy neked mindegy, hogy adott keresztmetszeten (pl. fecskendő) vizet vagy épp mézet kell átnyomnod? Nyilván vízből többet, könnyebben fogsz tudni átpréselni. Mert pont ez történik az olajszivattyúval amikor Tehát 10W-sből kevesebb fog jutni oda, ahova nagy szükség lenne rá.
Mivel a meleg oldali viszkozitás egyforma a két olaj esetében, így az olajfogyasztás is szinte egyforma lesz, miközben hidegen sokkal jobb lesz a kenése a motornak, főleg indításkor.
Ezt nem fejeztem be:
Mert pont ez történik az olajszivattyúval amikor hidegen beindítod a motort és a mézszerű olajat kell eljuttatnia a mindenhová a az olajfuratokon keresztül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!