Egy év alatt mennyit változnak az árak a használt autó piacon?
Egy év alatt nem tudom... De! Én 5 évvel ezelőtt vettem a mostani autómat használtan. Akkor 7 éves volt 174.000km-rel, full felszereltséggel, első tulajtól, magyarországi üzembe helyezéssel. Akkor 1,4M Ft volt.
Mostanában néztem, ugyan ebből a tipusból a 10-12 éves 200.000+ km-es fapad felszereltségű példányok mennek ilyen 1,2-1,4M körül, a 7 éves kicsit jobb felszereltségűek meg 1,5M-tól indulnak.
Ez számomra első látásra elég meglepő, hogy 5 év alatt semmit nem veszített volna az értékébő, sőt még nőtt is az ára hasonló paraméterekkel.
Volt olyan fórum ahol már beszéltünk erről és állítólag ez azért van, mert 2012-ben még kihatott a válság hatása és nem nagyon akartak a magánszemélyek autót venni, inkább mindenki szabadulni akart tőle, ezért lent voltak az árak. Most pedig hogy "dübörög a gazdaság", "magyarország jobban teljesít", ahogy sulykolják belénk a médiában és "hatalmasat nőttek a fizetések" (az enyém mondjuk 10 éve egy forinttal nem nőtt, sőt a plusz juttatásokat elvették, de mindegy nem akarok politizálni), boldog-boldogtalan kocsit akar venni, ami felnyomja az árakat.
Nekem nem megyőződésem, hoyg íg van, de miután több helyről függetlenül ezt hallottam és tényleg látom, hogy nem csökkennek az árak, sőt, elfogadom ezt a magyarázatot.
1 év alatt szerintem nem jelentős a változás, főleg a 10 év körüli 1 milliós autók terén. Amit az ár 1 év alatt változott, az bőven alkudozási határon belül lehet.
""dübörög a gazdaság", "magyarország jobban teljesít", ahogy sulykolják belénk a médiában és "hatalmasat nőttek a fizetések""
Ige, biztos az emberek azért vesznek autót, mert a TV-ben azt mondták, hogy több pénzük van, nem pedig azért, mert valóban jobban állnak anyagilag.... Logikus :))))))
#4
Hát nem tom... Értem a logikát amit a fórumon levezettek, ha píííz, többet lehet pancsolni kocsira, többet kérhetek érte mert a másik meg tudja venni. Logikus... Csak én valahogy fordítva figyeltem meg (de hangsúlyozom, nem vagyok sem szakértő, sem statisztikus, sem bármiféle gazdasággal foglalkozó zseni, egyszerű munkásember vagyok).
Szóval van Németország, ami elméletileg jobban teljesít mint Magyarország. A tudomány mai állása szerint ott az embereknek több pénze van, drágább autót tudnak venni. Itt a dolog pont ellentétesen mutatkozik meg, hiszen a használt autókat olcsón eladják és kamionszámra hordják el a keletebbi országok bizniszmenjei. Szóval nem a németek hordják a szegényebb országokból a lepukkant Dácsiját occóé hogy otthon drágábban eladják, hanem a magyarok, románok stb hordják a németek "leharcolt" hulladékait és otthon rejszolnak benne hogy "új" autójuk van.
Angolország mégjobban teljesít, ott a 10-15 éves autókat a bontóba tolják ha költeni kellene rá. A könny kicsordult a szememből amikor a 4-es Golfot a bontóba akarták vinni egy kerékcsapágy miatt. Egy csokifiú felajánlotta hogy megveszi, erre megkapta ingyen. Érted? INGYEN! Közben meg drága anyám jutott az eszembe, aki a lepukkant Swifttel tekerte otthon, ami csoda hogy ment.
De várjál! Ebben mi az ellentétes azzal amit írtam? :)
A németeknek több pénzük van ezért a használt autót eladják hogy vadonat újat vegyenek, mert nekik nem tétel. Ezért sok a használt kocsi náluk és országon belül nem nagyon veszik. Ezért viszonylag olcsó. De mégsincsenek annyira padlón az árak, mert szerencséjükre jön a török, ukrán, román, stb nepper, akik kamion számra fölvásárolják a használt kocsikat.
Azért még így is inkább mérséklet többlet van Németországban használt kocsikból, mint hiány.
Ez ugyan úgy beleillik abba a gondolatmenetbe amit írtam, nem?
Angliában még inkább nincs kereslet a használt kocsikra még bagóért sem. Jobbkormányos, és messze is van, ezért a kelet európai felvevőpiac is kiesik. Nincs kereslet. Ezért ingyen odaadják, vagy leadják a bontóban, mert eladni nem tudják, foglalkozni meg nem akarnak vele, mert inkább vesznek egy újat.
Magyarország még nem tat ezen a szinten. Noha elvileg több pénzük van átlagban az embereknek, mint a válság idején. De azért még mindig sok a kispénzű ember, akik pár százezer forintnál többet nem tud autóra áldozni. Ha ezeknek az embereknek egy kicsit több jut, még nem jelenti azt, hogy rögtön új autót fognak venni. De mondjuk az 1 milliós árkategóriában élénkítik a keresletet. Ha sokan érdeklődnek egy kereskedésben agy adott autóra, akkor az a kereskedő nyilván nem fog sokat engedni az árból, mert tudja, hogy majd jön más, aki megad érte annyit.
Az már egy következő szint, hoyg az embereknek nagy általánosságban nem kell a használt kocsi, mert szinte mindenki az újat veszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!