Adott egy yamaha aerox, most volt szíj cserélve. Eddig egy mitsuboshi szíj volt rajta, ma felraktam egy malossi x-special szíjat, és sokkal rosszabb mint volt. Végre többet megy, de nagyonnagyonnagyon lassam gyorsul. Variátor, kuplung az gyári. (? )
Meg kell nézni, hogy a motornak a szerelési könyvében vagy a kezelési utasításában(ha fel van egyáltalán tüntetve) milyen gyártmányú és méretű szíj az ajánlott. Attól nem célszerű eltérni, ha csak nem akarsz kísérletezni és szenvedni.
Ez kb. olyan dolog, mint mikor nekem még simson-om volt. Akkor a simson-ba nem volt jó semmi más gyertya csak az Isolator. Már akkor is voltak mindenféle neves, márkás gyertyák (Bosch, Pal, Champion stb.), de hiába. Mikor betekertem a Bosch gyertyát a hengerfejbe, akkor egyszerűen nem akart menni a motor. Csak nyögött, kínlódott, olyan erőtlen volt. Hiába, hogy a hőértéke megegyezett a két gyertyának. A simson-okba csak az Isolator gyertyák voltak jók. Azokkal a világból ki tudtak menni a simsonok és a kétüteműek (trabi, warbi, MZ, stb.) Akármilyen ócska, agyonhasznált isolator-t betekertem a kétkerekűmbe csak úgy ugrott, ment mint a lökös. A Bosch-sal meg csak kínlódott.
Szóval elképzelhető, hogy a Te yamaha-dhoz a mitsuboshi szíj a frankó. Hiába reklámozzák a másikat jobban, hiába van esetleg jobb neve a malossi-nak, azzal nem fogja azt a teljesítményt produkálni a mocid, mint az előző szíjjal.
Elképzelhető, hogy az új szíjnak más az anyagösszetétele, más a rugalmassága, máshogy reagál a hőre, mint a régi szíj. Ezt a dolgot a motortervező mérnökök tudnák pontosan megmondani, hogy miért jobb az egyik szíj, mint a másik az adott motorba, ugyanazon műszaki adatok, paraméterek mellett.
Én is gondolkodtam, hogy családi motowell paripába valami márkásabb szíjat és görgőt veszek. Aztán elálltam ettől az ötlettől pont a fenn említett indokok miatt. Eredetileg Gates szíjjal vannak szerelve a motowell-ek. Ez árban is és minőségben is megfelelő ezeknek a kínai csodamasináknak. :-)
Esetleg motoros fórumokon bővebb, pontosabb infókat tudnak adni, ha felteszed ott ezt a kérdést.
Elképzelhető, hogy az új ékszíj felrakása után nem lett kihézagolva a variátor vagy rosszul van kihézagolva. Emiatt az ékszíj fentebb helyezkedik el a tárcsán és a motor lassan, erőlködve indul el, viszont végsebességre többet megy mivel a szíjtárcsa tetejéig kitud futni az ékszíj. Érdemes lenne ezt leellenőrizni.
Ha az ékszíj már elért egy bizonyos kopást, akkor a hézagoló alátétet át kell helyezni a berúgó racsni és a variátor külső szíjtárcsája közé.
Nekem is Yamaha Aerox-om van. Eddig a Malossi X-kevlár ékszíj volt a legbeváltabb, az adta át a legjobban a hajtást a hátsó kerékre. A Mitsuboshi ékszíj is jó minőségű, viszont a nagy melegben nekem azzal az ékszíjjal gyöngébben adta át a hajtást.
A kevlár ékszíjjak előnye hogy nem nyúlnak meg nagy igénybevétel és hő esetén sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!