Mz etz 125, mennyire lomha? Manapság, egy tuning nélkülinek mennyi a végsebessége, a 90 megvan? Utazónak tudja a 75-80-at tartani egy 100 kilós emberrel?
ETZ 125-ös fostalicskán tanultam, mert a Turbónak nem volt más.
Kizsírozott szakadékban mész azzal 115-öt.
Barátom, ha tudnád, mekkora teljesítmény kell ahhoz, hogy egyáltalán a VALÓS 80-at tartsad emelkedőn, lejtőn, meglepődnél.
Meg hogy a korában jobb volt mint a japán motorok? Röhögnöm kell. Már 1950-ben Indiában, Kínában komolyabb négyütemű gépeket gyártottak, mint az ETZ-d, csak nekünk a brezsnyevi-kádári pangás korszakában ez meg a Trabant jutott.
"Mi a faxnak írsz ilyen hazugságokat, menj anyádba trollkodni!" - Én nem anyáztam és nem trollkodtam, csak szeretném ha a dolgokat helyén kezelnénk.
"Ha a te géped rossz állapotban volt és nem értesz hozzá, az nem a motor hibája!" - Amint írtam, nem az én gépem volt, hanem a Turbó járművezető képző Kft-nek. Érdekes, közben ők is kidobták ezeket a romokat és jéé, japán motorokat vettek.
"Az MZ nagyon is jó motor, megbízható, ritkán kell szerelni vagy soha és hozza a gyári sebesség adatokat." - Azt nem állítottam hogy egy megbízhatatlan gép lenne, hiszen akármilyen szar tervből és szar anyagokkal, de németek rakták össze és az előnyt jelentett a többi SZOCI motor minőséghez képest. A sebességről annyit, hogy ne az órát nézd, óra szerint a szomszédom ócska szimója is megy 80-at.
"A kis etz-k utazója 80-100 között van, ezt tudja tartani hosszú távon gyorsforgalmin is." - Gyorsforgalmira ki ne menj, mert a telerakott nyugati kamionok egy gázfröccsel úgy hagynak ott, azt hiszed áll a motorod és leszállsz betolni.
Amint írtam, jó lenne ha mindenki felfogná hogy szerencsére elmúltak a nyolcvanas évek, Eric Honecker, Brezsnyev, Kádár mind elpusztultak és az a rendszer pont oda került, ahova való, a történelem szemétdombjára.
Az összes nosztalgiából annyi igaz, hogy apáink, akiknek az autót a Lada jelentette, a motort az MZ és sorolhatnám, nekik a fszuk a nyolcvanas években még felállt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!