Szerintetek megérjük, hogy a belső égésű motoros autókban a szelepeket teljesen elektronikusan vezéreljék?
Már régóta vannak ilyenek. Kb. 10 éve láttam az első olyan benzinmotort, ami vezérműtengely nélkül működött. A szelepek vezérlése ott is elektronikus úton történt, a szelepmozgatás viszont vagy hidraulikus vagy pneumatikus volt (sajnos már nem emlékszem). Ha jól értesültem róla, ez a project nem fejeződött be, de biztosan voltak akik ilyen irányban már sikerrel jártak.
Tisztán elektronikus szelepvezérlés is létezik, hogy hol tart a technika azt viszont nem tudom, mivel már jó ideje nem követem nyomon.
Hmm, érdekes, erről még nem is hallottam.
De az tény, hogy nagyon-nagyon-nagyon stabil elektronika és vezérlőegység kell neki, mert egyetlen egy rossz ütem, és hatalmas a kár. Legalábbis szerintem. Vagy ez már nem okozna már akkora gondot, mint a szelep ütközése a dugattyúval?
az #1- jól tudja.a szelepet elektromágnes nyitja, baromi erős rugó ellenében. a kísérlet bevált, csak szériában még macerás lenne. néhány versenyautós cég csinálja..csak az elektromágnes a gyenge pont.
az elektromos meghajtás már nem probléma, csak a táp a probléma..sűrű töltés, vagy belsőégésű generátorhajtás, vagy hidrogéncella..
a gyártók még tépelődnek...
Ezek szerint a válasz igen, már van ilyen. Tehát már csak az kérdéses, hogy a kommersz autókban is lesz-e ilyen valaha.
Köszönöm a válaszokat, mindenkinek ment a zöld.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!