Mitol mas, ha mondjuk egy autot japanban, es egy ugyanolyat pedig magyarorszagon gyartottak (raktak ossze)?
Semmitől.
Ugyanolyan technológiával gyártják, ugyanazon tervek alapján, azonos minőségű alapanyagokból, ugyanolyan minőségellenőrzésen megy át.
Gondolod, hogy a Győrben összerakott Audi gyengébb minőség mint a többi?
"Ugyanolyan technológiával gyártják, ugyanazon tervek alapján, azonos minőségű alapanyagokból, ugyanolyan minőségellenőrzésen megy át."
Ez többnyire igaz, de nem mindig. Swiftnél úgy tudom azért is lettek gyengébbek és "fapadosak" a régi modellek, mert alapból egy butított, gyengébb minőségű alkatrészekből állították össze Magyarországon. (Mert akkor ezt kívánta meg a piac, és erre volt kereslet.)
Szerintem egy anyacégnél, eredeti alkatrészekből összerakott autót nem lehet egy napon említeni egy leányvállalatnál összerakott példánnyal.
"Megnézhetsz egy japán Ignist, vagy egy japán Wagon R-t. Még csak külsőre sem hasonlít. Csupán ennyi a különbség."
De ez csak a külsőség, nem a minőség.
Minden gyártó eltérő változatokat gyárt a különböző piacokra, ez természetes. Pld. a Suzuki gyárt olyan modellt, amit Európában nem is forgalmaz.
De hazánk nem egy külön piac pld. a Suzuki számára. Nekik mi az európai piac része vagyunk - ugyanazt gyártja Esztergomban, amit itt is elad és Németországba is innen viszi, az Olaszokhoz is, A Franciákhoz is.
Azért a nagy autóipari cégek igencsak komoly minőségügyi előírásokkal és házi szabványokkal próbálják ezt a problémát kikerülni. De valóban sok esetben nem sikerült ez - a rendszerváltás után hirtelen nyitó magyar piac pl pont jó példa erre, máskülönben nem lenne annyi sztori a janicsár módjára dolgoztató ázsiai főnökökről vagy az igényes német partnertől, aki ISO 9001-et követel a beszállítótól.
De ma már azt mondanám, hogy nincs különbség - lásd Dacia, ahol simán tudnak olyan minőséget összerakni, ami már megugorja a nyugatiak ingerküszöbét is.
A mai napig látok rozsdafolt nélküli, gond nélkül szaladgáló itthon gyártott 16 - 20 éves Swifteket.
Haveromnak 15 éves Swift sedanja van, amit anno újonnan vett. A kopó alkatrészek cseréjén ( fékbetét, féktárcsa..) és a kenőanyagok előírt cseréjén kívül eddig csdak izzója égett ki, max. 3-szor.
Öcsém a másfél éves szalonban vett Citroënjével már háromszor járt szervizben! ( Egyik ablakemelő, hátsó ablaktörlő, kézifék miatt.)
"Épp pár napja olvastam, hogy a lengyel F Astrák rohadósabbak, mint a magyarok."
Ez azért más, Lengyelországban az F Astra Classicok készültek, ami nem teljesen ugyanaz, mint a rendes F Astra.
"De ez csak a külsőség, nem a minőség. "
Belülről is más. Más a műszerfal, sőt úgy tudom az üvegek mérete is. Meg még ezer dolog.
Műszaki eltérések mindig lesznek. Lehetnek olyan alkatrészek, amit a leányvállalatok úgy gyártatnak le más céggel (beszállítóval)... És itt már borul az egész.
"Ugyanolyan technológiával gyártják, ugyanazon tervek alapján, azonos minőségű alapanyagokból,"
Ez a mondat itt bukott meg, ha egy kicsit is eltér a japán autó. Innentől kezdve nem beszélhetünk azonos tervről, ha külsőre eltér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!