Mitol mas, ha mondjuk egy autot japanban, es egy ugyanolyat pedig magyarorszagon gyartottak (raktak ossze)?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semmitől.
Ugyanolyan technológiával gyártják, ugyanazon tervek alapján, azonos minőségű alapanyagokból, ugyanolyan minőségellenőrzésen megy át.
Gondolod, hogy a Győrben összerakott Audi gyengébb minőség mint a többi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ugyanolyan technológiával gyártják, ugyanazon tervek alapján, azonos minőségű alapanyagokból, ugyanolyan minőségellenőrzésen megy át."
Ez többnyire igaz, de nem mindig. Swiftnél úgy tudom azért is lettek gyengébbek és "fapadosak" a régi modellek, mert alapból egy butított, gyengébb minőségű alkatrészekből állították össze Magyarországon. (Mert akkor ezt kívánta meg a piac, és erre volt kereslet.)
Szerintem egy anyacégnél, eredeti alkatrészekből összerakott autót nem lehet egy napon említeni egy leányvállalatnál összerakott példánnyal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Megnézhetsz egy japán Ignist, vagy egy japán Wagon R-t. Még csak külsőre sem hasonlít. Csupán ennyi a különbség."
De ez csak a külsőség, nem a minőség.
Minden gyártó eltérő változatokat gyárt a különböző piacokra, ez természetes. Pld. a Suzuki gyárt olyan modellt, amit Európában nem is forgalmaz.
De hazánk nem egy külön piac pld. a Suzuki számára. Nekik mi az európai piac része vagyunk - ugyanazt gyártja Esztergomban, amit itt is elad és Németországba is innen viszi, az Olaszokhoz is, A Franciákhoz is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért a nagy autóipari cégek igencsak komoly minőségügyi előírásokkal és házi szabványokkal próbálják ezt a problémát kikerülni. De valóban sok esetben nem sikerült ez - a rendszerváltás után hirtelen nyitó magyar piac pl pont jó példa erre, máskülönben nem lenne annyi sztori a janicsár módjára dolgoztató ázsiai főnökökről vagy az igényes német partnertől, aki ISO 9001-et követel a beszállítótól.
De ma már azt mondanám, hogy nincs különbség - lásd Dacia, ahol simán tudnak olyan minőséget összerakni, ami már megugorja a nyugatiak ingerküszöbét is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A mai napig látok rozsdafolt nélküli, gond nélkül szaladgáló itthon gyártott 16 - 20 éves Swifteket.
Haveromnak 15 éves Swift sedanja van, amit anno újonnan vett. A kopó alkatrészek cseréjén ( fékbetét, féktárcsa..) és a kenőanyagok előírt cseréjén kívül eddig csdak izzója égett ki, max. 3-szor.
Öcsém a másfél éves szalonban vett Citroënjével már háromszor járt szervizben! ( Egyik ablakemelő, hátsó ablaktörlő, kézifék miatt.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Épp pár napja olvastam, hogy a lengyel F Astrák rohadósabbak, mint a magyarok."
Ez azért más, Lengyelországban az F Astra Classicok készültek, ami nem teljesen ugyanaz, mint a rendes F Astra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"De ez csak a külsőség, nem a minőség. "
Belülről is más. Más a műszerfal, sőt úgy tudom az üvegek mérete is. Meg még ezer dolog.
Műszaki eltérések mindig lesznek. Lehetnek olyan alkatrészek, amit a leányvállalatok úgy gyártatnak le más céggel (beszállítóval)... És itt már borul az egész.
"Ugyanolyan technológiával gyártják, ugyanazon tervek alapján, azonos minőségű alapanyagokból,"
Ez a mondat itt bukott meg, ha egy kicsit is eltér a japán autó. Innentől kezdve nem beszélhetünk azonos tervről, ha külsőre eltér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!