Mitsubishi Colt hűtőventillátor beszerelése?
Meg lehet-e oldani szerelő nélkül akkor én is beszerelném.
Kábelt közvetlen a gyújtáskapcsolóról kell-e lehozni meg
hallottam valami hőgombáról azt hova kell kötni.
Ha érted a működését a rendszernek, akkor otthon is ki tudod vitelezni.
A hőgomba egy sima ellenállás, aminek az értéke függ a hőmérséklettől. Ha nincs hozzá semmi elektronikád, ami feldolgozza ennek a jelét, akkor egy sima műveleti erősítőt kapcsolással meg lehet oldani, mivel egyszerű is és könnyű megvalósítani a hiszterézist (hogy ne 90°C-nál kapcsoljon be és 89,9°C-nál ki, hanem mondjuk 92-nél be és 85-nél ki).
Egyszerűbb rendszereknél, igen, a gyújtáskapcsolóról van vezérelve a ventilátor. Ez ugye azt eredményezi, hogy csak ráadott gyújtásnál tud pörögni, míg az újabbaknál ('90-es évek utániak) már akkor is tud, ha nincs rajta a gyújtás. Szerintem nincs rá szükség, hogy a leállítás után is menyjen, főleg ha gyárilag nincs is benne. (De amúgy tényleg nincs benne? Az 1.6-osban biztos vagyok hogy van, az 1.3-asban akkor miért nincs?) Elég csak simán egy reléről meghajtani a ventilátort, így nem a gyújtáskapcsolón fog keresztül folyni a "nagy" áram.
Jól értem akkor vennem kell egy relét (de pontosan mi a neve)
a gyújtáskapcsolóról a relén keresztül folyik az áram a
ventillátorhoz. A hőgombához az áram a műveleti erősítőn
keresztül( na és ezt hol tudok venni) a relétől kapja az
áramot vagy külön áramkör kell. Bocsi ha kicsit érthetetlen vagyok.
Ez jó kiindulásnak: [link]
Az első kép szinte meg is felelne a célnak, csak még kell bele egy visszacsatoló ellenállás (az oldalon lejjebb szóba kerül az is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!