Motorok karburátor hangolása hogyan történik?
Magáról a folyamatról sok videót lehet találni, olyat is, amin szépen bemutatják, hogy hogyan kell végrehajtani. A kérdés viszont az lenne, hogy tulajdonképpen mi is változik az állító csavarok tekerésével?
Például itt: [link]
Látszik, hogy a 3. és 4. henger nincs szinkronban, de annak a bizonyos csavarnak az eltekerésével mi is történik?
A folytoszelepek osszehangolasa a legutolso es legkonnyebb resze.
sokan azthiszik 5perc egy szinkron es csak ennnyibol all. Rendes szinkron nagyon sok mindenbol all es egy egesznap szivas(karbi minden resze azonos es gyari erteken es a hengerfwj is gyujtas is stb....) rwndszeresen karbantartott elozo "nagyszonkron" utan keves km futott mociknal van hogy tavasszal csak a pillangokkal "finomitunk". Ezt akkor erdemes ha garantalt minden egyforma es szelsoseges esetbe sincs gond.
részterheleskor negyedgáznál nagyon fontos a pillangoszelwpwk egyutt futasa es azt allitjak. De a 100% profi szinkron nem csak ennyi!
Akik lepontoztak azoknal van, hogy a szinkron szpen fut reszterhelesen de alapjarat gagyi vagy sima az alapjarat es szinkronban fut alapjaraton de 1500korul becsuklik vagy sima az alapjarat de lassan ejti el a hirtelen gazelvetelt vagy szinkron jo de hidegen sorba indulnak a hengerek es nem egyutt mind a 4.
Nyugodtan lepontozhatjak, figyeld csak meg motoros talalkozon vasarnap reggel mikor indul mindenki haza hogy sokaknak sorba indulnak a hengerek meg hany olyan gep van hogy babapopsisima az alapjarat de hirtelen gazra nehezen ejti el a fordulatot.
Esetleg ha a műszeren lévő állítókra érted a kérdést az meg egy fojtás, hogy ne remegjen a mutató.
Ugye a szivósorokban a nyomás nem konstans és minél kisebb a fordulat, minél nagyobb a henger térfogata annál jobban "remeg" a nyomásérték, így van ott egy szűkítő, hogy az óra ne remegjen.
Komolyabb szinkrteszterek pl. digitálisak(mint 4db map szenzor) és ott a számítógépre dugva a program számol értékeket(tudsz eltárolni görbéket, milyne fordulathoz milyen nyomások tartoznak, stb.)
Folyadékoszlopokkal is lehet szinkronozni, találsz sok videot hidraulika olajos hosszú átlátszó csöves megoldásokra is, van higanyos óra is(már betiltva) meg ezer megoldás...
A karburátorokon lévő csavarokra gondoltam.
A folyadékoszlopos megoldásról is találtam videót. Ott a remegést mivel küszöbölik ki? Vagy ott nem is kell, mert a folyadéknak és a levegőnek van akkora tehetetlensége, hogy láthatóan nem mozog fel-alá a szint?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!