Tulajdonomban van egy 2007 passat 1.9 PDTDI 105LE megnövekedett a fogyasztás. megvásárláskor 5.5 városban 6.2 most 6.7-7.5 városban jelenleg 8.6 Mi lehet a gond vagy merre keresgéljek? Esetleg valakinek hasonló tapasztalata volt?
Sziasztok!
Tulajdonomban van egy 2007 passat 1.9 PDTDI 105 LE német autó (taxi volt)
Kb 2 éve vettem és nem is volt vele semmi gond
Én kb évi 10-12.000km teszek bele főleg autópályán a városban keveset használom.
a nyáron vettem észre hogy elkezdett többet fogyasztani az autó szerint.
A megvásárláskor klímával 5.5-5.7 volt télen nyáron és felpakolva vagy üresen.
Mivel mindég ugyan azon az úton járok vele már 2 éve így arra lettem figyelmes hogy
a fogyasztás megnőtt először olyan 6.3 de most már 6.7. Legújabb jelzés szerint 8.4 mutat
de ebben benne van most a városi is (rövid 4-5 km használat)
az autót diagnosztizáltattam meg volt elvileg valami szoftver ami kb 600km keresztül gyűjtötte az adatokat
aminek az eredménye:
- 3- gyújtógyertya rossz (kicserélve)
- turbó talán nem nyit vagy zár eléggé amikor kell
( a szerelő valahogy így mondta de elvileg lemérte ami kb 0.5cm jelentett és szerinte ez nem okozhat ekkora túlfogyasztást elvileg korrigáltatta valami "rugó beállítással "
- a 3-as PD elem kicsit alulteljesít de még benne van a tűréshatárban viszont el fog romlani
- kicsit lazább volt a vezérműszíj azt megigazították ( utána húztak ha lehet így mondani)
- álló fűtésem automatikusan többszöri próbálkozásra kapcsol be de manuálisan viszont egyből.
- részecskeszűrő 55% telített (350.000km van most benne)
Állítólag minden meg lett csinálva vagy megnézve a PD elemet és az állófűtést nem cseréltettem még.
Azóta az autó első indításkor több alkalommal is alapjáraton mind ha "megtorpanna"
és a 800 alapfordulat mind ha kicsit növekedett volna olyan 900-ra de nem éri el.
Melegen nincs gond az alapjárattal.
Jelenleg semmilyen hibakódot nem jelez a műszerfal és hibakódot sem jelez amiből lehetne
tudni hogy mit kéne cserél és az autó ereje vagy dinamikussága sem változott legalább is nem vettem észre.
Üzemi hőfokot eléri a motor? (rossz termosztát)
Az alapjárattal nincs gond, tél van megemeli a fordulatot ez természetes. A DPF 55%-ról nem tudok mit nyilatkozni, de én értelmezésem szerint annak 0%-on kellene lennie főleg ha sokat pályázol vele.
Az autó a manuálisan bekacsolt állófűtéssel kb 10-15perc
alatt eléri a 90°C-ot( üzemi hőmérsékletet)
Automatikusan a számítógépnek 7.5°C alatt be kell kapcsolnia
hogy rásegítsen de az nem mindig kapcsol be így olyankor
hosszabb idő alatt de szintén eltudja érni és mind
a két esetben stabilan tartja a 90°C.
A részecskeszűrő elvileg jó ahhoz képest mennyi km van
az autóban és nem volt még cserélve. Ugyan akkor azt a
választ kaptam ha ez magas lenne akkor a műszerfalon
már jelezne az autó hogy a részecskeszűrővel gond van.
De majd utána olvasok még ennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!