Üzemanyag minőség és benzinadalék. Kinek mi a tapasztalata?
Nagyon sokfajta véleményt olvastam interneten, illetve hallottam ezt is azt is emberektől. Hol mellette, hol ellene érvelnek.
Saját tapasztalat (Fiat Punto 1.2 16V HLX):
Mikor adalék nélküli benzint teszek az autóba, indítás után a melegítő üzem után mikor visszaáll alapjáratra a motor, enyhe kilengésekkel mutatja a mutató a 700 rpm-et. Ezen kívül az utastérben is tompán hallható óraketyegés szerűen hallatszanak a hidotőkék. Olajat egy grammot sem eszik, fél éve volt teljes motorgenerál. Ezenkívül - lévén, hogy 16 szelepes - eléggé be kell pörgetni a nyomatékért, ha neki akarok iramodni városon belül.
Amikor beletöltöm a kúton vehető adalékos, 100-as benzint, nem azonnal, de 10-20 km megtétele után érezhetően megváltozik az autó viselkedése. Alapjáratot szépen tartja, és alulról is jobban húz, mondjuk még így sem közelíti meg az otthoni 8 szelepes szuzit, de észrevehető. A legnagyobb különbség az viszont, hogy a motor járását a gépháztető előtt állva is alig hallani így. Teljesen lecsendesül.
Ugyanez van, amikor a 95-ös benzinhez töltök kék SPURI adalékot. (100-ashoz SPURI kombót még nem próbáltam.)
Fogyasztáskülönbséget eddig nem nagyon mértem a két mód között, bár a Punto az én súlyosan sportos lábammal is elvan 7,8 - 8-al városban. Nyáron klímával max 9.
Nektek mi a véleményetek/tapasztalatotok erről? Írják sokan, hogy csak placebo, meg pénzkidobás, de nekem ha más miatt nem is, a motor üzemi zajkibocsájtását tekintve eléggé pozitív "csalódás".
28/F (első saját autó)
"Egyfajta hallucináció?"
Inkább placebó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!