Autóvásárlás előtt állok mit érdemes megnézni rajta (többi lent)?
Egy Lada 2107-es a kiszemeltem, lényeg az, hogy hol kezdenek el legelőször rozsdásodni, továbbá ilyenkor illik-e úgymond "aláfeküdni" az autónak vagy csak kérdezgetni az eladót az ilyen témában. Tehát tüzetesen megnézni, nem-e csak a festék tartja össze?
Mennyire tántorítom el az eladót azzal, ha olyat kérdezek, hogy pl megtett kilóméter, ha kevésnek találom (ugye ezek a gépek 20+ évesek) ez valós kilóméter-e nem-e volt esetleg visszatekerve, gondolom az ilyenre azt fogja egyértelműen mondani, hogy xx 100% valós km. Nem tudom lehetett-e érteni. Köszönöm ha elolvastad.
Ennyi idős Ladánál a rutinkérdések: Mikor lettek cserélve a küszöbök és a sárvédőívek? Hajtókarcsapágyak cseréjekor volt-e köszörülve a főtengely, a kilométerszámlálónak ez hányadik átfordulása volt már, stb.
Előnye viszont, hogy sok meglepetés nem érhet, és olyan rejtett hiba sem fordulhat elő, ami nem javítható. Alkatrész bőven van, és olcsó. Ha elindul, a motorja nem zörög túlságosan, és nincs szemmel láthatóan szétrohadva akkor az még el fog vinni a világ végére, meg vissza kétszer is, ha szeretnéd. :-)
A legfontosabb, hogy NE vegyél Ladát! Na jó, akkor vegyél, ha mazochista vagy és szeretsz szopni, vagy esetleg autószerelőnek tanulsz és szeretnél némi gyakorlatra szert tenni.
Tévhitek:
Strapabíró orosz technika - fele annyit sem bírnak mint a hasonló korú nyugati vagy távol-keleti legolcsóbb autók.
Olcsó alkatrész árak - ez igaz, csak a silány anyagminőség miatt sokkal sűrűbben kell cserélni őket.
Olcsó fenntartási költségek - Ezt az alkatrészek árából gondolják sokan, de csak akkor van némi alapja, ha mindent meg tudsz csinálni rajta. Mihelyt szerelőhöz kell vinni, pont olyan drága lesz, vagy drágább mint egy átlag autó.
Elmegy a világ végéig - A hold oda-vissza távhoz is kellene minimum 5 motorgenerál meg számtalan vezérműlánc és tengely csere...
Ha ezek ellenére úgy érzed ez lesz életed legjobb autója, akkor leírom mire figyelj a kaszninál! ;)
Egyes vagyok. Életem első 250 ezer kilométerét egy ilyen Ladában tettem meg, ezért bátorkodtam leírni válaszomban amit leírtam. A hármas által tévhiteknek nevezett dolgok nálam nem bizonyultak tévhiteknek, de jó pár másik Ladás ismerősnél sem. 120 ezerrel vettem az Ödönt, ki tudja honnan visszatekerve, 280 ezernél volt generál, igaz, hogy akkor szinte mindent ki kellett szórni a blokkból, de utána még 370 ezerig hajtottam, míg a filoxéra ki nem végezte teljesen a kasznit.
Szép így utólag visszagondolni rá, mert nem tudom letagadni, hogy szerettem azt a kotlát, de ettől függetlenül nem igazán jutna eszembe, hogy vegyek még egy ilyen autót. :-)
300e km hiba nélkül egy Ladával? Nem írtál véletlenül egy nullával többet?
Érdekes dolog ez a Lada mizéria mostanság. A másik rendszerben mindenki egy nyugati autóról álmodozott. Akár egy ócska leharcolt Uno, Kadett, vagy Golf is többet ért volna mint egy Lada mert nem lehetett hozzájuk jutni és már akkor is sokkal jobbak voltak.
Ma dömping van a jobbnál jobb autókból, némelyik fiatal mégis a legócskább sz@rt választja. Hát válaszd, ha ez a szíved vágya, de azért tartsd szemelőt, hogy a javítás munkadíja ugyanolyan drága ezen is mint bármi máson, az meg mesebeszéd, hogy strapabíró, jó autók.
Bizony barátom 300 ezer kilóméter egy lada 2105-ös 1.3-assal úgy hogy a motor fő részeihez nem volt hozzányúlva csak pl a kiegészítő berendezéshez (önindító)
(a 30 ezer kicsit csúnya lett volna)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!