Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 95-ös 1,2 B Corsa. Hőgomba csere?

95-ös 1,2 B Corsa. Hőgomba csere?

Figyelt kérdés
Eddig a hűtővízem 90 fokig ment csak fel,de tegnap a dugóban araszolva majdnem 100 fokig melegedett de a ventillátor nem kapcsolt be hogy vissza hűtse(igaz eddig még soha sem kapcsoltbe).Mi az ideális vízhőfok,mikor kapcsolbe a ventillátor,én a hőgombára gyanakszom.Szerintetek?
2010. máj. 7. 18:54
 1/4 anonim ***** válasza:
Lehet az is gond,lehet a ventillátor,vagy valami villamos probléma,de mindenesetre jobb utánanézni,mert ha bejönnek a melegek,megfőhet a motor..
2010. máj. 8. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
A ventillátor működik elméletileg a vezetékek is rendben vannak,a gombáról lehuzva a csatit áthidalva működik a ventillátor.Lehet hogy a nagy meleg miatt ment feljebb a vízhőfok?Elképzelhető hogy 100 foknál kapcsolna a gomba?
2010. máj. 8. 06:39
 3/4 anonim ***** válasza:

Elképzelhető hogy sz@r, de mivel a jeladó ami a műszerhez nyomja a jelet totál máshol van mint a hőgomba, elképzelhető hogy a hűtőben még nem volt 100 fokos a víz mikor a műszer már annyit jelzett. Villamos probléma nem valszínű, ha megpatkoltad a csatit és ment akkor csak a gomba vacakolhat.

És amúgy is ha sose kapcsolt még be akkor honnan a francból tudod hogy hol kéne állnia a mutatónak mikor a gomba kapcsol? Mondjuk az is lehet hogy már akkor sz@r volt mikor megvetted a kocsit :DD

Eleve azzal indítunk egy ilyen régi retek vásárlása után, hogy víz mindenhonnan leereszt, rendszer trisóval átmosat, mikor már nem jön belőle szutyok új fagyállóval feltölt.

És mikor le van engeve akkor cserélheted a termosztátot, hőgombát, elöregedett vízcsöveket stb. Hidd el nem kevés idegességtől mented meg magad, ezek tönkremennek idővel és ott adják meg magukat ahol a legkényelmetlenebb. Én is már mindegyiket cserélnem kellett az idősebb Golfomban.


Lehetőleg rózsaszínnel töltsd újra mert az nem eszi el olyan gyorsan a blokkot mint a hagyományos.

Mikor kiszeded a hőgombát akkor arra rá kell hogy legyen írva hogy hol kapcsol be. Ha van olyan rezsó amin van hőmérő akkor arra ráteszed és tudod ellenőrizni, kb 90-95 fok körül kapcsol be. Ha nincs ilyen akkor vegyél egy maghőmérőt párezer ft-ért, és azzal figyeld a rezsót hogy milyen meleg, miközben rajta van a hőgomba.

Ha ok a cucc, beleteszed, feltöltöltöd, a rendszert légteleníted úgy hogy fűtés max melegre nyit, ezzel a fűtéscsapot kinyitod, öntöd amíg lehet, majd járatod állva a kocsit míg ki nem nyit a termosztát, ekkor a hűtőbe is befolyik a víz, te meg utántöltöd ahogy megy le a szint.

Csöveket nyomkodd meg kézzel hogy biztos ne maradjon buborék a rendszerben mert az olyan embóliát okoz mint a vérkeringésben, hazab@ssza az egész hűtést, majd mikor fullra fel van minden töltve fogod a maghőmérőt amit vettél, aztán beleállítod a kiegyenlítő tartályba és nézed hogy hány fokos a víz, ha 100 fok előtt bekapcsol a gomba akkor fasza lesz, nyugodtan mehetsz vele.

Ha ezt végigjátszod és akkor se jön helyre akkor helyben konzultálj valaki hozzáértővel mert valami nagyobb sz@r van a palacsintában.

2010. máj. 8. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Opelem van.

A ventillátor 100°C-on kapcsol be. Igen, termosztátot kell benne cserélni, de ezzel egyidejűleg a hőmérő-szenzort is jó ha cseréled.

2010. máj. 9. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!