Miért pörög fel a motor kuplung benyomásakor?
Téli, hidegebb időszakban elindulás után többször észrevettem, hogy váltáskor felpörög a motor benyomott kuplungnál (persze a gázpedál közelében sincs a lábam). Több oldalon is láttam ezt a problémát, de értelmes választ sehol nem írtak. Ez normális jelenség vagy mi lehet az oka?
(Opel Astra F/x14nz/benzin/2000)
Ameddig a hűtővíz hideg, a motorelektronika magasabban tartja az alapjáratot. Ha nem indulnál el, akkor is 2000 környékén lenne, és ahogy melegszik a víz, menne vissza a normál 800-ra.
Ha te hidegben képes vagy felváltani olyan fordulatszámon, ami alacsonyabb mint a hideg alapjárat, akkor motorgyilkos vagy. Tessék szépen közepes gázpedál állással 3000-ig kihuzatni, és ott váltani.
Csak ha rám hallgatsz, akkor, amúgy meg gyilkold tovább az autódat.
"Csak ha rám hallgatsz, akkor, amúgy meg gyilkold tovább az autódat."
Nem gyilkolom az autóm, tisztában vagyok vele, hogy milyen fordulatszámon érdemes felváltani, leváltani... azért köszönöm a választ. Vannak olyan szituációk, mint például még hideg motorral egy parkolóba kell bemennem, ott ki-bekanyarodni, fel-le váltani. Itt azért nem pörgetem ki 3000-ig a motort(főleg, hogy fordulatszámmérő nélküli ez az Astra), sűrűn kell kuplungolni alacsony fordulatszámon. A probléma javarészt itt szokott jelentkezni...
ketyegtesd indítás után 5-10 percet, hadd melegedjen az a szerencsétlen egy kicsit. De a bajt lehet az okozza, hogy szorul a fojtószelep, és gázelvételre nem zár rögtön, nem áll alaphelyzetbe (elvileg rugó feszíti, ennek az ellenállását érzed, amikor nyomod a gázt). Nem nehezebb nyomni is egy kicsit a gázt?
Mindenesetre szerintem ezt nézesd meg, utána menjetek bele mélyebben, ha csak ez a baj, akkor ennek a gyógyítása szinte ingyen van.
az is lehet. Hidegen nem baj, ha túldúsít.
Várd meg, hogy lejjebb menjen a fordulat, addig ketyegtesd. Hideg motorral megzavargatva egy idő után elég drága bajai lesznek (hengerfejrepedés, olajsár stb stb). Nem a "minusz 20 van, beülök, indítok, gurulok" a helyes megodás. Már +10 fok alatt is érdemes pár percet ketyegtetni indulás előtt, mínuszokban meg beindítod, legalább addig ketyegteted, amig lekaparod az ablakokat (én elszoktam szívni egy cigit, és lekaparom az ablakokat), aztán lehet indulni. Hallani fogod, ha lejjebb esik az alapjárat, akkor kész az indulásra. Az ember se kezd el rögtön 100 kg-os súlyokat emelgetni bemelegítés nélkül.
De okos emberek vannak. Szorul a fojtószelep. Persze, szorul. Melegen meg nem szorul.
Az fel sem merül a válaszadó szakártóban, hogy az alapjárati motor ad neki több levegőt, ezért magasabb az alapjárat.
Nem kell sehova elvinni, ez ilyen. A szakártó meg valahol hallhatta a fojtószelep szót, aztán próbálja alkalmazni, bár az adott problémához nem mindig passzol...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!