1998-2000-es évekbeli Volvo 1.9 D motor mennyire megbízható?
Így 20 éves autónál félek a turbótól azért nem vennék TDI-t. Ez az 1.9 D motor nem turbós mert nincs ott a "T"?
Vélemények?
Sógoromnak volt V40-es, a 90 lovas 1.9 D-vel.
De, turbódízel ez is, egy kicsi turbó van rajta, amivel nem igazán van gond, a 100+ lovasoknál azt hiszem már VTG a turbó.
A lényeg, hogy a sógorom vette olyan 250 ezer körüli km-mel, de már vételkor tudtuk, hogy 380 ezer körül van benne valójában. Így hajtott bele ő még 60-70 ezer kilómétert, de ő elég állat módjára vezet. A motorra nem sokat költött, inkább futóműre, kuplung, meg hasonló egyéb dolgokra költött, de ő amúgy is nagyon igényes ilyen szempontból, szóval a lényeg, hogy nagyon megbízható volt. Vagy 4 éve eladta már, de itt a városban, azóta is naponta látjuk az autót, jó állapotban van, lassan közelítheti az 500 ezer valós km-t. Amit megfigyeltem még mikor nála volt, hogy a belső tér nagyon nagyon tartós volt, teljesen újszerű volt úgy tizenévesen is, az ülései pedig egyszerűen isteniek, nem sok kényelmesebb ülés van attól az autóiparban (az elsők legalábbis). Amúgy ez még adagolós dízel volt, nem injektoros, ezért is nem kell tőle annyira félni.
A Renault 1.9-es dízel motorjai vannak benne, lehet a Volvo alakított rajtuk már valamit, de a Renaultokban (19, Megane, stb) rendszeresen hengerfejesek lesznek valamitől. Egyszer már gondoltam, veszek egy ilyen motorost, de nincs most időm játszani ilyesmivel, rengeteg dízelem volt már.
F8Q, F8QT a motorkódjuk.
Az 1.9SDInél költséghatékonyabban nem fogsz találni.
Amúgy a kérdésben szereplő motor az turbódízel, és koppra ugyanaz, mint amik a Renaultkban vannak. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!