Melyik nyergesvontató a jobb? Iveco Stralis 430 vagy Renault Premium 420. Melyik a megbízhatóbb?
Ezek a legolcsóbb vontatók, ami persze nem feltétlenül gond, de a sofőrök ezt a két típust nem igazán kedvelik, sok az elektronikai probléma és egyéb olasz/francia sajátosságból adódó gond.
Személyes tapasztalat csak a Renaultval van mint üzembentartó, de majdnem többet állt mint dolgozott, és az alkatrész sem olcsó. Azóta Scania/Merci/MAN márkákra váltottunk, ezekkel nincs sok baj.
Mivel a DAFokat is jó áron adják és viszonylag jók vele a tapasztalatok, én azokat is nézegetném.
Összefoglalva: Ivecot, Renault-t nem vennék.
Haszonjárműveknél az át és a használt piaci ár elég jól megmutatja mennyire megbízható, használható, értéktartó egy autó.
A Sralis és a Prérinyúl ilyen téren sereghajtó, nem véletlenül.
"Azert a Scania pl nem kepvisel akkora minoseget mint amennyibe kerul vagy amekkora a nepszerusege. Kis fulke, csatos felso agy"
Azért a Topline messze nem kicsi.
" rossz kalyha"
Akkora van benne amekkorával rendeled.
"lusta valto"
Jóval gyorsabb, mint az I-Shift és az AsTronic.
"gyenge motor"
Ahahhahhahhaa, na ezen jót nevettem. :D
"Szerintem is ar ertekben a DAF a legjobb"
Az összes Paccar MX motor eszi az olajat, még az euro6-os is. Hüvelysüllyedés problémák, 20 000km alatt beálló motorok is előfordulnak nem ritkán. Anyagminőségben meg egy lapon sem lehet említeni a Mercedessel vagy a svédekkel, fogyasztásban sincs ott ahol a Merga vagy a Varnyú. Ehhez képest szerintem pont a holland ifa túlértékelt, mert minimálisan olcsóbb csak :)
A Ford az ki-beugrálós napi munkára biztos jó, ha olcsó autó kell. A Prémiumokat meg az Axorokat lehet vele pótolni.
Hat en vezettem Scaniat, ott ha nem vartal 1 2 masodpercet sebessegbe valtasnal es gazt nyomtal az bizony uresben maradt, a mannak is hasonloan lassuna valtoja. A volvo egyszer nem csinalt ilyet, nem gondolkodott, es Power modban 3x gyorsabban valtott mint a scania vagy man vagy daf.
Ezek se sved cuccok, belgaban epitik oket meg isten tudja hol.
Es szerintem egy kozepfulkes man nagyobb mint egy nagyfulkes scania. Magassagban lehet nem, de minden.masban vagy olyan vagy jobb, es nem tudom egy 410 es 430 as Scania ugyan olyan gyenge mint egy daf mondjuk. A v8 meg 500 feletti loerorol kar beszelni mivel cegek olyat ugy se vesznek max maszekok vagy kisebb cegek.
Lehet valamikor régen így volt, ma már garantáltan gyors az az Allison automata. Egy ideje a Scania automatája váltásnál kipufogófékkel megfogja a motort, hogy gyorsabban tudjon szinkronizálni a váltó, sokkal gyorsabban vált, mint a Volvo Power Módban (ott amúgy sem a váltás sebességét variálják a Volvonál).
Szóval a két fülke szélessége ugyanannyi, magasságban az egyik nagyobb, akkor a kisebbik beltere lesz a nagyobb.. :D
Az erő sem ugyanaz. A 450 lovas Scania motor 1000-1500 között erősebb, mint a 460-as PaccarMX (ami a DAFban van) és asszem veri a 480-as Mercedest és 480-as MAN-t is.
A Merci tényleg gyenge, de cserébe jól fogyaszt. :)
A 3 pedálos Opticruise az némileg eltér a sima automatától. Ha kuplungolásnál nem várod meg a kellő "rendszeridőt" akkor nem rak sebességet, ahogy a Mercedes Telligent-je sem tolerálja, az ész nélküli kuplungrugdosást - és ez nem hiba ez direkt így van kitalálva. Amíg nem szinkronizál és nem kapcsol, addig ne, tudsz elindulni.
Ugyanez kézi váltóval vagy a teljes automatával nem gond, az előbb esetben akkor is be tudod szúrni kettesbe, ha még nincs alkalmas rá a váltó legfeljebb a szinkrongyűrűt eszi el idő előtt, a másiknál a teljes automatizáció miatt ( és felesleges ellenőrző körök elmaradása miatt ) szintén gyorsabb a kapcsolás.
Az AStronicot tényleg könnyű bevinni a málnásba, de ugyanez megoldható I-Shifttel és a Scania váltójával is. A sebességváltó a gázpedálállás,raksúly sebesség függvényében kapcsolgat fel és le, a váltó nem látja, hogy épp te be akarod törni 90fokra és 160%-kal megnövekedett menetellenállás következik, ahogy azt sem látja, hogy emelkedős helyen akarsz megfordulni.
Egyelőre vagy ott a kormány és a üléstámla között, hogy ezeket a dolgokat lásd, észrevedd és tudd helyesen kezelni. Akármelyik automatáról is van szó át tudod rakni kézibe és bármilyen szituációt gyorsan, dinamikusan és problémamentesen le tudsz vele kezelni. Az az opció nem azért van a váltóknál, hogy autópályán felváltogass 12-ig, hanem hogy ezeket a problémákat megoldd, ezért vagy te a gépkocsi vezető :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!