Mi változik ha eltávolítom a KATALIZÁTORT?
Ha ezzel akarod tuningolni a kocsitat, akkor nem fog se a teljesítménye megnőni se a fogyasztása csökkenni. Számtalan más megoldás van arra, hogy fokozd az autód teljesítményét pl chip tuning. Ha pedig a hangját akarod változtatni, akkor egy sport dobot rádobsz és csókolom.
Kérlek ne vedd le a katalizátort, hadd ne szagolgassa a többi ember ami kijön a kipufogón így is szívunk elég sz*rt.
Egyáltalán miért akarod levenni?
(gondolom nem egy ALS lesz benne, amitől úgy is szét égne a kati)
Teljesítmény nem nő,ugyanannyi ég el ,tehát fogyasztás sem.
Illetve szívó motornál pár lóerő a chip tuning is.
Ha valaki 150 lóerőre vágyik,akkor 150 lóerős kocsit vegyen,és ne 90 lóerősből akarjon (meglehet,de nem ) eltávolított katalizátor,gázgyorsító,"megcsipszűlés",hengerenkénti leömlő és társai.
A COx kibocsátás fog emelkedni leginkább, de bármilyen meglepő műszakin nagy eséllyel utána is átmegy, mert olyan magasak a határértékek általában.
Persze azt se tudjuk milyen kocsiról van szó, attól is függhet.
Egy katalizátor kiszereléstől minimálisat változik a teljesítmény és a fogyasztás, mert nincs valami nagy ellenállása alapból se. Ellenben a dízel DPF-ével, ami azért eléggé fojt is.
Teljesítmény növelést teljes kipufogórendszer cserével tudsz elérni, de nem a sarki boltos verzióval, a motorhoz kell terveztetni, ha azt akarod érjen is valamit ,az meg belekerül legalább egy százasba. Sőt, egy gyári új kipuffrendszer is van ennyi...
Viszont magában ez se lesz elég, igazán nagy különbséghez kelleni fog vezérműtengely csere, dugócsere, nagyobb kompresszió, ahhoz persze onnantól nem lesz jó a 95 benzin.
Normálisabb ugrást a fél motor szétszedésével lehet elérni, az otthoni módszerekkel max 10 lóerő amit ki lehet préselni.
Persze függ attól szívó-e vagy turbós.
A dízel esetében a méteres füstfelhőnek semmi köze a katalizátorhoz.
Benzinesnél attól függ milyen típusról van szó. Van amiben csak katalizátor előtti vezérlő lambdaszonda van, annál lényegében tökmindegy, változás nem lesz. Viszont vannak olyan típusok, ahol a katalizátor után van kontroll lambdaszonda. Itt is két lehetőség van,a nem megfelelő el miatt az ECU lemegy vészprogramba, éllít ez köztes feszültséget lambdajelnek és vígan elkocsikázol vele (pl Volvo ) vagy a hibás lambda jel miatt lemegy az ECu vészprogramba és a fogyasztásod a triplájára emelkedik. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!