Mire jó dízeleknél az izzítás?
Állítólag a műszerfal a minimális izzítást mutatja (tehát attól még tovább is izzít egy ideig)
Én is tovább szoktam hagyni, aztán még 2-3szor izzítás, de sajna egy öreg dieselnél ha kopott a motor akkor nem nagyon fog beindulni magától....
Régebbi közvetett befecskendezésű ("előkamrás") illetve az újabb közvetlen befecskendezésű dízeleknél is fellelhető, régieknél hosszúkásabb, újaknál a kevés hely miatt lapos gomb alakú, hengerfejben lévő gyertya. Felmelegíti a hengerben lévő levegőt, vagy legalábbis megpróbálja, hogy a felső holtpontkor a hőmérséklet is magasabb legyen, ezzel könnyítve meg (vagy inkább egyáltalán sikerüljön is) a dízelmotor beindulása.
Mikor gyújtást adsz rá és elalszik utána még kicsit izzít, de nem sokáig. Ha többször izzítasz akkor jobban felmelegedhet a hengerben lévő levegő. A gyertya forrósodásával változik az ellenállása, onnan tudja az elektronika, hogy mikor kell lekapcsolnia, mikor forró. Az újakban meg külön hőmérő is érzékeli. Ahogy öregszik a gyertya, változik az ellenállása is, ezért nem tud annyira felmelegedni mint kellene, ezen is segít a többszöri izzítás.
Miután a motor beindult utána is még tart az izzítás egy fél-egy percig hiába nem mutatja a műszerfal, mert különben leállhatna a motor, illetve emissziós szempontból is jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!