Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire jó dízeleknél az izzítás?

Mire jó dízeleknél az izzítás?

Figyelt kérdés
Mit is izzít pontosan,hogyan működik?
2017. jan. 12. 20:05
 1/6 Donald J. Trump ***** válasza:
Az égésteret melegíti fel a tüzelőanyag bejuttatása előtt a tökéletesebb égés és biztos öngyulladás érdekében.
2017. jan. 12. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Kivéve ha egy 24 éves 190-es Mercid van ami az istenért sem akar beindulni ilyen hidegben :D
2017. jan. 12. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Miért van az hogy többször kell izzítani? Külső hőmérséklettől függően mindig változik az izzítás ideje,miért nem "tudja" hogy mennyi ideig kell izzítani? Nálam pl -20°C ban egyáltalán nem mindegy hogy 1x vagy 3x izzítok.
2017. jan. 12. 20:17
 4/6 anonim ***** válasza:

Állítólag a műszerfal a minimális izzítást mutatja (tehát attól még tovább is izzít egy ideig)

Én is tovább szoktam hagyni, aztán még 2-3szor izzítás, de sajna egy öreg dieselnél ha kopott a motor akkor nem nagyon fog beindulni magától....

2017. jan. 12. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Régebbi közvetett befecskendezésű ("előkamrás") illetve az újabb közvetlen befecskendezésű dízeleknél is fellelhető, régieknél hosszúkásabb, újaknál a kevés hely miatt lapos gomb alakú, hengerfejben lévő gyertya. Felmelegíti a hengerben lévő levegőt, vagy legalábbis megpróbálja, hogy a felső holtpontkor a hőmérséklet is magasabb legyen, ezzel könnyítve meg (vagy inkább egyáltalán sikerüljön is) a dízelmotor beindulása.


Mikor gyújtást adsz rá és elalszik utána még kicsit izzít, de nem sokáig. Ha többször izzítasz akkor jobban felmelegedhet a hengerben lévő levegő. A gyertya forrósodásával változik az ellenállása, onnan tudja az elektronika, hogy mikor kell lekapcsolnia, mikor forró. Az újakban meg külön hőmérő is érzékeli. Ahogy öregszik a gyertya, változik az ellenállása is, ezért nem tud annyira felmelegedni mint kellene, ezen is segít a többszöri izzítás.

Miután a motor beindult utána is még tart az izzítás egy fél-egy percig hiába nem mutatja a műszerfal, mert különben leállhatna a motor, illetve emissziós szempontból is jobb.

2017. jan. 12. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
igen,azt tudtam hogy tovább is izzítanak mint ahogy mutatja mert a feszültség csak később áll vissza magasabbra(akkumulátoré) és mikor végez lehet hallani egy kattanást is.De köszi jól leírtátok,hogy mit melegít fel így érthető.
2017. jan. 12. 20:43

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!