Astra f 1.4 gyujtas hiba?
elöször is a c14nz nem karburátoros, központi befecskendezéses.
Az opelnál kb 100 hiba fordúlhat elő, tudom mert volt 1.6 c16nz motorú kadettom régen.
lehet ez gyújtás hiba, valamelyik a gyújtás vezérlésében közre müködő érzékelő hibája, lehet ac pimpa, injektor hiba.
koszos fojtószelep gyújtótrafó, gyújtókábel
esetleg a lambda szonda hiba is okozhat ilyen tüneteket
És az is lehet hogy valami motor mechanikai gond van
Kopott a motor esetleg
Hibakódot ki kéne olvastatni, ha van akkor abból egyből kiderül mi a gond.
Motordiagnosztika kb 5-10 ezer pénz, és kiderül milyen állapotban van az autó motorikusan
Aki egy karburátort vagy injectort nem tud megkülönböztetni és nem ismer fel az vigye el szervízbe!
Gondolom a gyertyákat is drótkefézted, akkor azokat a gyertyákat már kidobhatod, mert tilos drótkefézni!
Az astrának nem volt porlasztós motorral szerelt változata
csak injektoros volt
:
Jelzés kód cm³ vezérmű üzemanyag ell. Le/ford. Nm/ford. Megjegyzés
1.4i C14NZ 1388 OHC központi injektor 60/5200 103/2800
1.4Si C14SE 1388 OHC hengerenkénti injektor 82/5800 114/3400
1.4i 16V X14XE 1388 DOHC hengerenkénti injektor 90/6000 125/4000
1.6i C16NZ 1598 OHC központi injektor 75/5200 125/2800
1.6Si C16SE 1598 OHC hengerenkénti injektor 100/5800 135/3400
1.6i X16SZ 1598 OHC központi injektor 72/5000 128/2800
1.6i 16V X16XEL 1598 DOHC hengerenkénti injektor 100/6200 148/3500
1.8i C18NZ 1796 OHC központi injektor 90/5400 145/3000
1.8i 16V C18XE 1799 DOHC hengerenkénti injektor 125/5600 168/4800
1.8i 16V C18XEL 1799 DOHC hengerenkénti injektor 115/5400 168/4000
2.0i C20NE 1998 OHC hengerenkénti injektor 115/5400 170/2600 GSi
2.0i 16V C20XE 1998 DOHC hengerenkénti injektor 150/6000 196/4800 GSi
2.0i C20LET 1998 DOHC hengerenkénti injektor 204/5600 280/2400 Turbó Dél Afrika 5 ajtós GSi Optikás F, és F Sedan
Most kár azon vitatkozni karbis vagy injectoros, mert gyárilag injectoros, de hiszek neked legyen karbis, mert valaki átcserélte karbisra. Láttam már olyat, hogy pl. ladán injector, K-jetes audin karbi, stb.
Tovább megyek: aki a leírásban jelölt hibajelenség után gyujtásjeladóra vagy lambdaszondára tippel az ne nyúljon bele! Vidd el szerelőhöz. Csendben megemlítem akár a lambdaszondát akár a gyujtásjeladót mindenféle kompjúúúúteres hibakódolvasás nélkül és mindenféle kódvillogtatás nélkül meglehet mérni, hogy jó vagy hibás.
utolsó penge vagy nagyon
valóban lehet porlasztót rakni rá
De van egy bibi
A gyújtás elektronika a lambda szondát is beleértve, meg a vezérlő egység(Multec rendszerű, boch gyártmány)nem tudja vezérelni, szabályozni a porlasztót.
tehát nem igen fog mükszeni rendesen, a zöldkártya megkapására esély sem lenne.
Ugyhogy tuti nem porlasztós
Ha biztos vagy benne hogy porlasztól vedd le a lészűrőházat és fényképezd le hagy nézzük meg:)
Tény, hogy a gyári ECU nem kezd semmit a karbival :)
Ha valaki nagyon izmozna csinálhatna egy házi gyártású vezérlést a lambda jele alapján ami a gyujtást illetve az alapból biztonsági túldúsítást plusz levegő hozzákeverésével(mágnes szelepet vezérelve) de minek?
Amire jó az F astra arra tökéletesen korszerű az egész üzemanyagellátása.
Én csak elméleti síkon írtam lehet rajta átmókolt karbi és szó nem volt arról, hogy tudná a gyári kipufogógázértékeket ha nem csinálnak hozzá lambda szabályzást :D
Viszont lássuk be a kérdező alapvető járműtechnikai alapokkal sincs tisztába!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!