2T gyorstalpaló? Mit, hogyan?
Inkább 1:40 arányban tanácsolnám, mert jobban keni a főtengelyt, ráadásul ennek még ez volt a gyárilag ajánlott.
A szabadonfutó csak annyit tesz, mintha minden lassításkor folyamatosan nyomnád a kuplungot. Nem kell vele törődni, annyiban befolyásolja a vezetést, hogy hamarabb kel fékezned, mert jobban gurul (nincs motorfék) Egyébként ki lehet kapcsolni, a műszerfal alatt található egy kis fém kar, azt kell kiakasztani. (ha nagyon idegesít, de igazából azért lehet kiiktatni, hogy be lehessen tolni az autót ha nem indul az önindítóval) Egyébként minden olyan mint a többi autón, a kormányváltót szokni kell, de ha már botváltós akkor még azt sem.
Az igaz hogy kuplung nélkül is váltható a szabadonfutás miatt menet közben?
Milyen motorolajat ajánlotok bele? Milyen kell bele pontosan?
És mi van ezzel az ólompótlóval? Tényleg érdemes belerakni?
Igen, kuplung nélkül is lehet váltani, ha a szabadonnfutó nincs kiakasztva. Csak elengeded a gázt megvárod míg leesik a fordulat és felválthatsz. De ez mindenképp lassabban történik, mint ha kuplungolnál, mert várnod kell míg leesik a fordulat.
Bármilyen 2T olaj jó hozzá, a robogókhoz is ilyet vesznek, még a fűnyíróba való 2T olaj is jó.
Gyárilag AROL 2T volt hozzá való, de szerintem az már nincs kereskedelmi forgalomban. A mai 2T olajok már fényévekkel jobbak.
AROL 2T-t még árul a MOL, de ne, csak azt ne...
Van literenként talán 200-300 forinttal drágábban MOL Dynamic Sprint 2T "fedőnevű" kétüteműekhez való olaj, inkább vedd meg azt. Nem olyan drága, mint a Castrol meg Repsol olajok, de már elfogadható minőség.
Azt hiszem nem szerepelt itt még, de ezek az olajok nem ugyanazok, mint a négyüteműek motorolajai. Szóval nem helyettesíthetőek egymással.
A többiek írták az 1:40-et, lehet azt is, hiszen évtizedekig használták azzal őket.
Viszont ha a gyári előírás 1:50 (nem tudom fejből ,lehet megérné keresned egy kezelési leírást a neten), a karbi ki van takarítva, jól beállítva és veszel valami modern olajat (bármi minőségit és semmiképpen sem az AROL szörnyületet), akkor jó lesz az 1:50-nel is. Nagyon kell a kenés neki, lévén kétütemű, de a túladagolt olajtól fog lerakódni a dzsuva a gyertyán, aztán lehet kiszedni, drótkefézni és szentségelni hogy ilyenkor milyen hideg van az autó motorterében babrálni.
Apropó hideg: szóbakerült már a szivató?
Nem ültem 18 éve 2T Wareszban (és akkor voltam vagy 12 éves, így alig emlékszem), de gondolom az is kézi... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!