Hogy lehet fényévekkel jobb jóban egy Quattro mint egy X Drive?
A quattro (a Torsenesekről, és arról az újabb megoldásokról beszélek, amik 2010 óta az A4-nél nagyobb autókban vannak) egy teljesen mechanikus megoldás, valódi differenciállal, amiben állandóan dolgoznak a fogaskerekek, mindenféle elektronikus beavatkozás nélkül. A legjobb az egészben, hogy állandóan hajtva van mind a 4 kerék, így nincs semmilyen késedelem. Ez az X Drive, meg úgy általában a többi rendszer nagy hátránya, hogy alapból csak egy tengelyt hajtanak, és csak akkor kapcsol át valódi 4x4-be, mikor az autó már megcsúszott.
Persze már az Audikat is réges régen vezérli az elektronika is, de maga a rendszer lelke mai napig a mechanikus differenciál.
Ma is erre mifelénk nagy havazás volt, és bizony nagyon jó volt a quattro alattam, mindenki csúszkált az utakon (nem takarították időben el a havat), alattam pedig teljesen stabil volt az autó, és nagy hóban elinduláskor sem volt probléma, még az ESP ikonja sem villant fel.
Jóban jobb?
Fényévekkel?
Ezek komoly műszaki kifejezések.
Melyik kotró és melyik ikszdrájv, mert több generáció van és melyik karosszériákban? Meg milyen körülmény közt.
Bőven van példa mind a kettő márkának az összkerekére, hogy jobb a másiknál.
Igen, hóban akart lenni, köszönöm. Hát igazából ahogy néztem videókat a Quattrot hóban nem veri oda egyik X Drive sem..
Egyébként csak azért kérdeztem mert ma volt egy kisebb találkozó a városban és a 2005-ös 3.2 V6 benzin Audi A3 quattro simán, elhanyagolható elforgással elindult, de a kétliteres dízel 2009-es X3 xDrive egy helyben pörgött percekig..
"2005-ös 3.2 V6 benzin Audi A3 quattro simán, elhanyagolható elforgással elindult, de a kétliteres dízel 2009-es X3 xDrive egy helyben pörgött percekig.."
Az a3 alatt sima haldex-kuplungos összkerék van, tehát alapból az első tengelyt hajtja és csak kipörgés esetén ad hátra erőt.
X3 egy helyben pörgött, hát igen a téligumi hiányát semmi sem pótolja
Rendes mechanikus quattro a 2000évek környékén volt utójára A4 feletti modellpalettán. Jelenleg minden quattro elektronikus szabályzású -> tehát torsen difit már nem tratalmaznak.
https://www.youtube.com/watch?v=irEZiQib3OY
Oké a péenvé csak egyhelyben pörög értem....
Mondom, hogy a legújabb nagy Audikban is mechanikus elven működik a quattro rendszer:
"Akárhonnan nézzük, az Audi három differenciálműves rendszere elektronikai segédletek nélkül is elég jól elboldogulna. A nyomatékosztás a két tengely között - mivel mechanikus elven működik - minden késedelem nélkül, folyamatosan történik, és az Audi-mérnökök évtizedes tapasztalatának köszönhetően jól össze is van hangolva a rendszer. "
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!